Goedeavond iedereen.
In mijn zoektocht naar een beater viel mijn oog op een Bulova Super Seville.
Op Vinted en op Chrono zag ik een paar exemplaren maar de meesten waren niet origineel (zover je origneel nog goed kan herkennen). Ik had een mooi exemplaar gevonden in Antwerpen maar de verkoper ging te snel van zijn 450 euro vraagprijs naar 300 euro naar mijn gevoel. Zijn exemplaar was duidelijk opgeschuurd om van de vergulde look af te komen en was zijn dial niet origneel. Ansich was dat geen showstopper maar het voelde toch niet goed.
Op Chrono24 stond dit exemplaar te koop in Frankrijk maar hij was reeds gereserveerd. Maar wie niet waagt . In mijn beste Frans (inmiddels alweer enkele jaren geleden) de verkoper gecontacteerd en het blijkt dat de andere potentiele koper niks meer van zich liet horen. Dus dan maar wat onderhandeld en uiteindelijk maar gekocht.
Zoals de foto onder laat zien is deze alles behalve puntgaaf. Er zijn wat krassen en putjes maar dat geeft een mooie vintage look. Helaas is deze ooit eens opnieuw verguld geweest en daarom dat de bezel alles behalve nog scherp is. Maar wat voor mij de doorslag heeft gegeven is de markering P3 op de rotor. Dat is namelijk mijn geboortejaar. De kans dat je zoiets nog een keer vind is vrij klein dus dat heeft me over de streep getrokken.
Ik zocht expliciet voor een exemplaar op leer om het wat makkelijk te houden. Na bijna 6 uurtjes deze horloge te hebben gedragen moet ik toch zeggen dat de 36mm me initieel klein viel maar eigenlijk is deze maat subtieler dan ik dacht. Al met al zeer blij met deze beater.
Een fijne avond en een goede koningsdag toegewenst!
Lando2021!