Voor het forum: in de advertentietitel stond duidelijk na het model ‘(franken?)’ en in onze pb wisseling duidelijk dat de kast mogelijk niet kloppend is.
Ik ben er!
We doen wat jij wilt, ik ga overal mee akkoord. Snap dat je er niet blij meer mee bent nu.
Ten eerste vind ik het al een aardig verdacht verhaal dat de verkoper “per ongeluk” de advertentie heeft verwijderd waardoor deze niet meer terug te vinden in in het archief. Maar laten we dat buiten beschouwing laten.
Wat mij zorgen baat bij dit horloge:
1- De dial lijkt van geen kant te kloppen met de volgende argumenten:
a. Het lettertype op de dial zelf verschilt. De A’s komen niet overeen.
b. Het streepje of het & teken mist tussen Day Date
c. Ik mis de lume dots bij de uurmarkers
d. Er staat onderaan alleen Swiss. Dit zou Op zijn minst Swiss made moeten zijn of helemaal niets. Bij een originele dial staat er BVA 1373.11.
2- De case en caseback:
a. De kast ziet er smaller en slanker uit dan dat deze hoort te zijn. Hij is of van een Bulova kalander of hij is met de slijptol gepolijst. Dit had je echter zelf al aangegeven maar ik wou het toch nog even benoemen.
b. Ik heb nog nooit een originele Bulova Super seville Day&date gezien met een open caseback, wel handig, nu kan je gelijk zien dat het uurwerk ook niet klopt. Er hoort een 25 jewel 2834-2 calibre in te zitten en die ziet er ongeveer zo uit:
Deze argumenten gaan allemaal niet op voor een Seville uit de jaren 90. Ik ben er van overtuigd dat de printing op de dial is veranderd en inderdaad, sterk achteruit is gegaan. Maar zeker origineel is. Ik kan niet zeggen of déze dial origineel is, maar tijdsconform samen met de caseback is het wel. Vanaf rond 2002 zijn ze zelfs Super Sevilles gaan maken die de Super Seville naam niet meer droegen… Die waren dat ook niet meer waard
Ik las het zo: deze man maakt zijn eerste post ooit hier aan, net een nieuw account. Helemaal blij met zijn NA en dan wordt zijn SS helemaal afgebrand…
Ik weet het niet, het leek mij niet logisch dat het een compleet fake is omdat er een relatief duur ETA in zit en ik inmiddels geen twijfels had over het uurwerk en dial. Wellicht redial maar bij nader onderzoek leek dit voor de nieuwere generatie ook niet het geval.
Snap ik, zou ik ook vinden. Alleen ik ben de enige die weet hoe het op mijn telefoon is gegaan. Geen verkeerde intenties, anders zou ik het wel ergens anders hebben aangeboden.
Zeker wel! De oudere modellen hebben (allemaal?) date codes op de rotor, N9 uit '79, Px uit de jaren 80 en enkele uit de jaren 90 hebben nog Tx erop staan.
Ik ben nog steeds tevreden! Alleen een beetje verbaasd. Dit zijn niet de reacties die je verwacht als je vol enthousiasme een NA-topic schrijft, begrijp je?
Mij ook niet. Het uurwerk loopt als een zonnetje en heeft de juiste beatrate.
Dat klopt.
Eerlijk dat je dit toegeeft. Ik ook niet. Het horloge oogt prachtig. Voor de duidelijkheid: ik twijfel absoluut niet aan jouw intenties en hou hem lekker voor €150. Als ik de hoofdprijs had betaald lag dat natuurlijk anders, maar ik vind ook niet dat je om zo’n bedrag flauw moet gaan doen.
Erg flauw, jouw reacties. Ik plaats niet willens en wetens een replica. Het horloge heb ik overgenomen via dit forum. Dan ga ik niet vanuit dat het nepper/redial/complete franken betreft.
Je kunt je kop in het zand steken en boos op mij worden.
Maar jij koopt voor 150,- een Bulova die normaal 500+ kost en laat hem hier zien. Vervolgens kun je de kritiek niet handelen dat hij fake is… Die had je kunnen zien aankomen.
Ben ik boos? Ik vind alleen jouw reacties flauw. Na 3 posts van de heer Drebin met dezelfde kern weet ik het wel.
In een vorige post vroeg ik juist expliciet om advies van forumleden die ervaring met dit type horloges hebben. Dan sta ik toch juist open voor kritiek op m’n Bulova’tje, toch?
Wellicht heb ik zoveel vertrouwen in de aanbieders op de horlogemarkt van het forum dat ik dat inderdaad niet zag aankomen. Door jouw onsympathieke opmerkingen haal je dat vertrouwen wel naar beneden, waarvoor dank.
Dank aan ieder die de moeite heeft genomen om zijn kennis te delen. Alhoewel het nog niet helemaal duidelijk is en er meningsverschillen zijn, ben ik een stuk wijzer geworden. Blij dat er zoveel forumleden zijn met betere communicatieve vaardigheden en empathie dan @Drebin.
Ik wil graag nogmaals benadrukken dat ik tegenover @Watchbird geen enkel negatief gevoel koester. Alhoewel het toevallig was dat de advertentie snel verdween, heeft hij mij via PB’s de benodigde informatie verstrekt. Zeker m.b.t.t tot de (mogelijk) franken kroon en kast! Watchbird geeft aan niet over de wijzers en wijzerplaat te hebben getwijfeld en ik geloof hem volledig.
@Watchbird mijn excuses dat jij hierin verzeild raakt. Dat is absoluut niet mijn bedoeling geweest. Als ik ontevreden was en/of me benadeeld voelde, had ik dat via PB laten weten.