NA: Bulova Super Seville

Agelopen week stond de bezorger van PostNL op de stoep. Het pakketje van @Watchbird werd: door PostNL bezorgd, op tijd door PostNL bezorgd en zonder schade door PostNL bezorgd. Dat gaf een zeer positief voorgevoel over de inhoud.

Na het verwijderen van een dikke laag bubbeltjesplastic (waarbij ik met het stanleymesjes in één van m’n ongeduldige vingertjes sneed, auw) kwam hij dan tevoorschijn.

Two-frame Simpsons gifs.

Zowaar in perfecte staat! @Watchbird, grote vriend. Ik bedoel het niet lullig, maar jouw horloge-fotografie skills moeten nog gepolijst worden. Deze Bulova niet, want hij is in super duper staat. Stiekem tegen verwachting in … en voor iedereen die nu het vlekje op de wijzerplaat ziet: :see_no_evil:

Ik ben erg blij dat ik voor een hele schappelijke prijs nu de eigenaar ben van een Bulova Super Seville. In alle eerlijkheid had ik dat nooit verwacht, gezien de hoge prijzen die sommige hier op het forum en op het web voor hun gouden, met ‘diamantjes’ ingezette wijzerplaat en kitscherige uitstraling vragen (sorry).

Nóg een voordeel aan mijn Super Seville: hij is voorzien van een mooi Ko-bandje. Deze lijkt gemaakt voor een wat smallere pols, aangezien ik is een keer niet het laatste gaatje hoef te gebruiken om een horloge om mijn babypols te slingeren (dit heeft mijn ego en zelfvertrouwen een enorme boost gegeven).

Er zit wel een klein addertje onder het gras. De kroon is niet origineel en volgens Watchbird de kast ook niet. Toch past alles tot op de millimeter, dus mij hoor je niet klagen. Trouwens, als iemand nog de stalen band heeft liggen die bij dit model hoort, hou ik me aanbevolen. Graag alleen berichten als je hem voor een vriendenprijsje kwijt wil. :no_good_man:

Nog een paar plaatjes en dan is mijn eerste NA-topic ooit ten einde.

Groetjes!

15 likes

Niet alleen dat. De wijzers en wijzerplaat zijn ook replica. Zal het uurwerk ook wel fake zijn.

Ik snap wel dat hij goedkoper was; het is gewoon een fake/replica. Bah.

Fakes/replica’s worden hier niet gewaardeerd en toegestaan…

De ko band is wel tof. Misschien daar een apart topic voor aanmaken en die neppert weg knikkeren?

2 likes

Mooie aanwinst, veel plezier ermee.

Ben je serieus?! Maar als ik het zo lees heeft @Watchbird hem hier op het forum ook geplaatst en zelfs te koop gezet… Als het een replica was dan was dat toch ook niet mogelijk?

On-topic: Heel mooi horloge waar ik ook al langere tijd naar aan het kijken ben maar hier zoveel wisselde verhalen hoor over de versies durf ik het (helemaal voor die hoge prijzen) nog niet echt aan.
In ieder geval heel veel draagplezier!

Ja.

Hij zelf heeft nog zijn twijfels:

https://www.horlogeforum.nl/t/super-seville/274388/19

2 likes

Ik zie het inderdaad… waarschijnlijk heeft hij hem na alle antwoorden direct te koop gezet :rofl:

2 likes

Mooi, veel plezier er van! Ik moet ook zeggen dat ik sterke twijfels heb bij de echtheid van het horloge. Maar als dat je niet uitmaakt is het een mooie aanwinst!

image

Ah, gezellig antwoord. Dacht ik eens een komisch stukje te hebben geschreven en leuke reacties te ontvangen …

Grapje. Ik begrijp je volledig. Het boetekleed ga ik echter niet aantrekken.

Ik wist natuurlijk niet dat de wijzerplaat, uurwerk en wijzers nep waren.

Dat klopt. Ik heb hem van @Watchbird gekocht. Hij gaf aan de advertentie na enkele minuten per ongeluk te hebben verwijderd, dus die zal niet in het archief staan. Hij was erg open over de staat van het horloge. Althans, dat dacht ik. Want het topic dat @Drebin linkt heb ik niet gelezen.

Bedankt voor jullie antwoorden heren. Ik ben echter nog maar een jong pikkie van 18. Zou (en op wat voor manier dan) is het verstandig contact op te nemen met de verkoper die ik een aantal keer in het topic heb genoemd? Ik heb geen ervaring met het kopen van replica’s :upside_down_face:

Heb geprobeerd de foto’s uit het topic te verwijderen, maar dat lukt niet. Zou het erg waarderen als een mod dit zou willen doen en eventueel een passende plek voor dit topic weet. Ik wil graag van de expertise van de forumleden gebruikmaken …

4 likes

Opgelost.

3 likes

Aha, dat was ik even vergeten. Thanks Siedo :slight_smile:

Nu hoor je wel de bijbehorende vraag te stellen. Wat is er allemaal niet echt aan dit horloge?

"Goede dag ik ben … en heb dit horloge van mijne opa geërfd. Gerne hoor ik hier wat meer info en natuurlijk de waarde. Groet en tot nooit meer … "

Nee, alle gekheid op een stokje. Hoor graag wat er mis mee is en hoe ik dit eventueel op kan lossen met de verkoper.

11 likes

De caseback zie je ook niet vaak. Geen idee of dat iets zegt over de originaliteit hoor, eerlijk gezegd.

Het is bijzonder lastig met dit soort horloges om originaliteit te vinden. Misschien heb je de mijne wel eens voorbij zien komen, daar zitten ook niet originele dingen aan.

Vraag me eigenlijk af hoeveel je er ziet waar een echt originele plaat in zit. Maar deze heeft ook niet een bijbehorende band, dat vind ik zelf wel jammer. Nogmaals, dit verpest enorm de blijdschap van jouw NA en dat is niet de bedoeling.

De beste vraag is om te vergelijken wat jij er voor hebt betaald en de prijzen waar ze voor te koop staan hier.

1 like

De kast is wel erg gek! Ik heb ook nog een Seville liggen met zo’n kast, voelt van erg lage kwaliteit en het formaat is ook net anders. De wijzerplaat en caseback kunnen origineel zijn, Sevilles uit de jaren 90 hebben deze opmaak wijzerplaat en hadden als optie een glazen caseback. Vanwege het andere formaat van de kast zou het me wel verassen dat deze er 1:1 kunnen, vandaar dat ik gok dat de kroon ook aangepast is. Veel plezier van het horloge mocht je hem houden, anders succes met het terugdraaien van de koop.

1 like

Of je upgrade langzaam richting een steeds origineler SS.

Geen idee hoe genuine een plaat uit Hongkong kan zijn, maar toch…

Eindelijk mag ik ook eens in de belangstelling staan. :slight_smile:
Na de vragen in het topic heb ik meer dan genoeg research gedaan.

Juist omdat ik meerdere Super Sevilles had kon ik mooi vergelijken. Ik heb mijn twijfels gehad over de echtheid van de kast, niet over de plaat en wijzers.
De plaat, wijzers en uurwerk waren gelijk aan mijn andere 2 super sevilles. De kast is anders, dat is duidelijk. Het uurwerk is zeker een mooie ETA, wat me niet logisch lijkt in een fake.

Ik heb mijn andere super seville aan @rudiculous verkocht, hem eerst opgestuurd om hem te kunnen nakijken en beoordelen omdat ik openlijk twijfels had over het horloge. Hij leek mij een kenner. Volgens hem was alles van die prima in orde.

Dan is voor mij enkel de kast nog anders dan het verkochte exemplaar, maar wel bedrukt met Bulova. Het horloge is 40-50(?) jaar min productie en ik zie veeeeel verschillen, dus uitgesloten fake is het niet.

In de advertentie stond dat ik de kast niet kon thuisbrengen en mogelijk franken was.

Blijkt hij helemaal nep, dan mijn fout.

Als iemand niet tevreden is ga ik voor 150 euro inclusief ko band en verzendkosten niet moeilijk doen natuurlijk, voor een hoger bedrag trouwens ook niet.

4 likes

Ik durf bij deze wel met (bijna 100%) zekerheid te zeggen dat de kast, kroon en bezel fake zijn! Degene die je mij hebt verkocht was 100% echt. Ik vraag me ook af hoe het uurwerk aan de binnenkant erin zit, zou me niks verbazen dat er wat spacers gebruikt zijn. Vandaar ook de andere kroon.

3 likes

Faire prijs. Je hebt aangegeven dat de kast en kroon niet origineel zijn en dan is 150 euro niets teveel voor een ETA 2834-2.

De dials zijn 9 van de 10 niet echt dus dat zou niets verwonderlijks zijn.

@rudiculous Ik zou jou graag wat vragen over de bezel van een SS, maar ik kan je geen bericht sturen. Hoe kun je zien of een bezel echt is en wat is een goede plek om een originele niet-gouden bezel te scoren?

1 like

En dan dacht je dat hij mogelijk echt was?

1 like