NA: Bulova Super Seville

Toffe NA, enjoy! Succes met de zoektocht naar een stalen band.

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Heb weer genoten, voortreffelijk topic met een twist.
Om nog wat olie op het vuur te gooien

Mod of replica?

6 likes

Mumbai special!

5 likes

Horloge ziet er erg netjes uit en voor €150,- zeker geen kat in de zak!
Geniet van je horloge! :+1:

1 like

Fout nummer 1, de echte goede fakes hebben ook gewoon ETA uurwerken of zelfs 1:1 replica’s van het originele uurwerk (met name Panerai en Rolex). Onderdelen van deze replica uurwerken zijn zelfs uitwisselbaar met de originele uurwerken.

Ik zeg het wel vaker: de kwaliteit van replica’s wordt zwaar onderschat. Bovenstaand horloge wordt nu weggezet als ‘franken’ maar is in mijn ogen gewoon een ‘faker’
Begin niet aan vintage horloges als je je er niet in verdiept hebt…

Het is een fake, kat in de zak dus…

4 likes

Bedankt voor het delen van je kennis @The_Don. Toch maak ik dit graag zelf uit. Het horloge is door dit topic omstreden, maar desondanks heb ik er nog steeds veel plezier van. Ik vind het leuker al doende te leren dan uren het internet door te spitten voordat ik een aankoop doe. Zeker als het om een klein bedrag (€150) gaat. Voor mij geen kat in de zak dus :smiley:

2 likes

Dat is ook niet het probleem, 150 euro voor een goede fake is schappelijk maar je dacht een ‘echte’ gekocht te hebben en nu heb je een fake die je niet eens mag posten op dit forum…

Als ik een fake horloge koop en ik zet er een originele kroon op dan is het toch ook niet gelijk een ‘franken’. Alles is nep aan dit horloge, kast, plaat, wijzers caseback, uurwerk, kroon…

1 like

Na alles gehoord te hebben weet je wat je hebt. Voor 150€ heb je een mooie watch, bedenk een stom Seiko 5je kost zoveel en zelfs meer,
Geniet van je mooie watch :wink:

1 like

Hè wat onsympathiek en zonder empathie, die waarheden :upside_down_face:

1 like

He ja, blij dat de kroegen dicht zijn anders zouden we vast een hele avond kunnen vullen met zure waarheden :wink::lemon: @Drebin

2 likes

Wat een wending in dit Topic, het begin met trommelgeroffel, het onthullen en toen alles erna…

Wel goed dat dit openlijk gebeurt en dat alle leden met kennis hun zegje kunnen doen. Helaas kan het zo lopen. Ik zie hierin wel de kracht van dit forum dat we elkaar uiteindelijk helpen, ook met de juiste oplossing in het eind.
Hopelijk met een goed gevoel voor beide partijen. :+1:

@Vincent als ik het goed begrijp weet je vooraf dat je een totaal niet-kloppend horloge koopt (gezien de waarde a €150 een 4-5tal te laag is itt de andere super sevilles die momenteel worden verkocht)?

Met zo’n prijs weet je in ieder geval wel dat koper en verkoper beiden op de hoogte zijn van hoe ver van het origineel dit horloge is. Dat is positief, denk ik.

Maar of HF, een plek van liefhebbers en anti-replica/frankens, de plek is om die deal te sluiten vraag ik mij dan wel weer af…