NA Bulova Super Seville

Een korte NA en mijn eerste aankoop van een Japanse veilingsite met hulp van de tutorial van @Aqualand. Een Bulova Super Seville, nu zijn de prijzen daarvan best royal op dit moment.

Gelukkig zijn de Japanners iets minder verzot op de super Seville waardoor je in het land van de rijzende zon er eentje voor een redelijke prijs kan scoren. Toch is er wel bespaard op de verpakking, al zeg ik het zelf.

Hier zitten wel een extra risico’s aan, kopen op afstand is toch lastig. Zeker voor een horloge dat al een x aantal jaar oud is. Na lang zoeken en afwegen kwam deze op mijn pad. Na een korte bieding oorlog heb ik het horloge kunnen bemachtigen binnen mijn prijs range. Het horloge is naar mijn idee echt in prima staat. Het jaartal is nog onbekend, volgens mij moet ik de caseback eraf hallen om dat te bepalen.

Zijn nog wel een aantal puntjes die ik wil laten aanpakken. Zo heeft het glas een paar oppervlakkige krassen en heeft de bezel een aantal plekjes. Nu is het denk ik het makkelijkste om het glaasje en de bezel gewoon te vervangen. De horlogeband kan ook wel een beetje liefde gebruiken. Het uurwerk lijkt nog redelijk goed te lopen, maar voor de zekerheid krijg die binnenkort een beurtje.

Mochten jullie nog tips hebben.

25 likes

Mooi man gefeliciteerd!

Zou er alleen werk in steken als je m 100% zeker wilt houden… en hij rot loopt.

Anders lekker dragen tot er serieuze issues mee zijn.

Voor japanse begrippen ziet ie er prima uit, lijkt ook weinig ouwe jap aan te hangen .

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel plezier ermee!

Ik vind dit soort bezels een beetje een aanfluting. :slight_smile:

Gefeliciteerd en mijn tip is om deze ook eens op leder te dragen.

3 likes

Can’t go wrong with a Super Seville :ok_hand:t3:
Klein beetje TLC en je hebt een mooi ding.
Groeten van z’n neef.

3 likes

Gave dingen, ik wil er ook nog wel een keer eentje hebben. Wel op leer uiteraard.

Gefeliciteerd.

Dat is natuurlijk zo geregeld :smiley:

snap wat je bedoelt en met dat beetje aandacht is die zo meteen bijna in nieuwstaat. daar ga ik wel goed op. maakt de kans ook groter dat die lang blijft.

Fair enough … maar dat geld krijg je niet terug bij verkoop.
Niet perse erg… maar moet gezegd.

1 like