NA: Bvlgari Diagono sd40s


Beloofd is beloofd :smile:

14 likes

Leuk topic en best een gaaf horloge! Ik ga eens naar een 38mm kijken :wink:

1 like

Wat een unieke aanwinst en dat voor een wereldprijs! Van harte en ik wens je er veel draagplezier van! :blush: :+1:

1 like

Gave plek om te wonen hoor!

1 like

Dat ziet er heel erg tof uit

1 like

Leuk topic… alles gelezen :smile: Ik was alleen wel verbaasd dat ik in ene een rubber band zag :thinking: Maar echt een heel tof horloge! Weer eens wat anders dan de hier meer gangbare merken :sunglasses:

MannetjeMar duikt ook Chrono eens op… je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Geniet er van!

1 like

Leuk verhaal en een uniek horloge. Ik houd van mensen die voor unieke dingen gaan :slight_smile:
En NY <3 Heerlijke stad! Wil ik nog een keer heen.

1 like

Goede keuze, goed verhaal.
Lekker om te lezen ook
:+1:

1 like

Gaaf horloge zeg! Veel plezier ermee! :star_struck:

1 like

Voor eventuele geïnteresseerden, er staat er nog een te koop bij clockwise te Hellevoetsluis, horlogemaker met eigen winkel. https://clockwise.nl/product/bulgari-scuba-diagono/

1 like

Voor en nadelen hoor, geloof me

1 like

Even een kleine update: het horloge loopt veel te snel. Ik ben net wakker en hij loopt al bijna een uur voor op 24h dus.

Maar even een demagnetiseer apparaatje kopen op amazon voor een 10tje (maak ik die Bezos nóg ietsje rijker) en kijken of het probleem magnetisering is. Misschien is het op een luchthaven in een scanner bij customs gebeurd ofzo. Kan best natuurlijk. Fingers crossed.

2 likes

Mooi hoor, geniet ervan.

1 like

Ja de stalen wilde ik ook liever hoor, om eerlijk te zijn :slight_smile: maarja die waren niet zo goedkoop. Nu kan ik het horloge eerst uitprobreren, of ik het wat vind. En dan eventueel nog een stalen erbij kopen. Zodoende :slight_smile:

1 like

Zoals te zien op de foto met de Rolex als vergelijking draagt hij toch relatief groot (in vergelijking tot de 16600). Dat komt misschien ook omdat de Rolex in vergelijking klein oogt door een iets kleinere wijzerplaat. Ik bedoel slechts te zeggen: ik denk dat ik een 38mm ook nog wel had kunnen hebben. Maargoed, ik ben dan ook niet zo gecharmeerd van te grote horloges om de pols. 42 is echt de max voor mij. Zo zie je maar hoe persoonlijk dit is.

Een pocketshotje:

4 likes

Mooi in de 40mm variant!

Goede prijs betaald ook. Wel jammer van die scheurtjes in het rubber.

Geniet ervan! :+1:

1 like

Thanks! Ja ik ben er ook wel blij mee hoor. Behalve dat ie dus veeeeel te snel loopt. Maarja eens even kijken of zo’n demagnatizer iets uithaalt. Die 10usd beekt de bank niet. Maar tis wel een gaaf ding indd. Zeker jammer van het bandje, eens eens. Toch maar eens speuren voor een vervangend exemplaar. Twijfel nog tussen staal en rubber. Het heeft beiden wel iets. Maar goed, ik heb nog even om er over na te denken. Maar eerst de gang oplossen. Op de huidige manier heb ik er niets aan.
Dus demaggen en als dat onvoldoende uithaalt: service.

1 like

Ik moet bekennen dat ik het verhaal prachtig vond. Leuk om eens iemand enthousiast te zien over een ander horloge dan de gebruikelijke verdachten.

De plaatjes konden mij veel minder bekoren, maar da’s een smaakzaak, ik kan tenslotte niet tegen horloges die geen standaard lugs hebben. Je zegt het zelf: Het is de anti-these van een bandenswapper.

Veel plezier er mee! Ik hoop dat je een knappe band vindt voor niet teveel doekoe, en dat je de bezel gemaakt krijgt. :+1:

1 like

Ja ik werd een beetje geïnspireerd door jouw lange verhaal over die kleine Seiko. Waarbij je al die verschillende onderdelen aanstipte. :+1:t3:
Bezel is reeds functioneel, qas een kwestie van eraf wippen en schoonmaken (zie fotos even hierboven)
Ik geen enorme bandenswapper overigens hoor. Ik heb jaren een SKX gedragen op de keiharde rubber wavevent band :rofl: en 1 dag op leder maar dat sloeg nergens op. De dweller heb ik altijd op staal.
Enfin,
Stap1. Binnen COSC laten lopen
Stal2. Goede band scoren

1 like

Overigens had je deels gelijk mbt het rubber: de beginstukken zijn keihard. Die korte stukken beginnen vanaf de lugs. De lange stukken zijn super soepel. Heel apart. Maar het draagt erg comfortabel, vreemd genoeg :slight_smile:

1 like