Kleine update: het horloge loop inmiddels perfect. Ik moet het nog checken maar volgens mij binnen COSC (-2 per dag is nu mijn indruk)
Doordat ik hem gedemagnetiseerd heb mbv een een eenvoudig apparaatje van 10 dollar met gratis verzending (als je Amazon Prime hebt, en dat heb ik) via Amazon. Echt een aanrader dit tooltje!
Zoals ik hierboven al liet zien kwam het horloge op een ingescheurd rubber bandje. Van de drie of vier Bvlgari locaties op Manhattan was er één open (de flagshipstore op 5th) wegens COVID natuurlijk. Ik ben daar even naar binnen gewandeld. Een nieuw rubber bandje kwam op 300 dollar inc salestax. Dat is enerzijds niet duur, als je het vergelijkt met een Everest of Rubber B bijv. En als je je realiseert dat dit bandje nog nét iets meer om het lijf heeft, met bandpennen en metalen busjes. Maar toch blijf ik het verdommen om zoveel geld uit te geven. Zeker gezien dit een budgethorloge moest zijn en blijven.
Ik keek op Amazon, waar een namaakbandje 22 dollar inc verzenden kost, krijg je nog een tooltje bij ook. Bedacht me dat ik ook slechts het kapotte deel kan vervangen door een bandpen eruit te drukken.
Op die manier is de band grotendeels nog origineel. de stukken waarop het merk staat bijv. En het enige wat dan niet origineel is, is dat rubber stripje met de gaatjes. Ik weet dat ik eerst zei: ‘namaak hoef ik niet’, maarja er zijn grenzen waar mijn rationaliteit het wint van de passie/ hobby. En 300 dollar voor een stukje silicone, dat kan ik dan gewoon toch niet neerleggen. Ik ben erg blij met het resultaat. Het horloge ook. De unieke kastvorm valt keer op keer weer op, uit verschillende hoeken.
Goede oplossing, ziet er prima uit. Sowieso een echt onderscheidend horloge, veel plezier ermee!