NA: Cadisen

Soms zie je een horloge voorbij komen die je graag wilt kopen maar waar de baas NEE tegen zegt. Een audemar piguet royal oak leek mij wel een aardig horloge, geen toestemming dus. Tja dan moet je een beetje creatief zijn toch en daar ik in China een hele aardige oom heb wonen, wilde die mij wel tegemoet komen. Tis niet een 1:1 zoals ze soms op mp lijken, maar als je de ogen een beetje knijpt lijkt hij op 5 meter afstand toch redelijk op de AP Royal Oak :wink:

Heb hem op de timegrapher gegooid, verdorrie hadden ze dus gewoon een cosc certificaat bij kunnen leveren :smile:

Wilde natuurlijk geen ruzie met Assie hebben, nou ja dat weten jullie natuurlijk wel. Heel sterk en daar wil ik geen ruzie mee hebben ondanks dat ze toch een modelletje is :grin:

Maar goed, ik vind het een leuk horloge en ben met weinig ook snel tevreden :slightly_smiling_face:. Ben ik er blij mee, ja dus :smile:

Oke genoeg gelld, anders wordt het weer een boek. Dus over naar de specs:

referentie: 10C-8193 Upgrade Version

Dial 42 mm
kast RVS dikte: 12,5 mm
Uurwerk: NH35a met hacking
Band RVS Breedte 24,5mm tapered naar 19mm
Vlindersluiting met push button
Wijzerplaat waffel structuur
Saffier glas
10 ATM

Tijd voor wat foto’s, hoef natuurlijk niet te vertellen dat Assie die gemaakt heeft maar doe het toch :wink:
En ze heeft hem ook nog eens netjes op maat voor mij gemaakt :smile:
Dank je schatje :+1:

41 likes

Leuk! Gefeliciteerd

1 like

Je hebt hiermee gewoon een prachtig horloge voor een stuk minder geld dan wat een Audemar Piquet kost.
Aan neppers heb ik spuughekel. Maar daar is in dit geval geen sprake.
Geniet ervan en de groeten aan de baas :slight_smile:

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je NA Ferry

1 like

Heel fraai! Veel plezier met deze mooie aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Dat klinkt stukken voordeliger dan ‘Petite Tapisserie’ :wink:
Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd!
Zelfs de naam is dikke prima… daar kunnen de Chinezen ook wat van.

1 like

Heeft ook wel wat weg van een Hublot.

1 like

De Hublot Classic Fusion.

1 like

Proficiat man.

1 like

Lijkt veel op een ander merk.

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerd!

1 like

Dat lijkt mij niet correct. @Assie62 heeft daar gelijk in. Een APRO is géén aardig horloge. Nou daal je toch een klein beetje in m’n achting, Ferry. Een APRO. Ik schrik er van. Wat een onzin. Beter naar je vrouw luisteren, die lijkt er kijk op te hebben. :slight_smile:

Daar ben ik blij om, oprecht. Veel plezier er mee, en zo.

Maar allemachtig, @fredpanarai1, waarom scoor je geen Twelve, Zenshun, F77, Defy, Alpine Eagle, Wristmaster, Ironwalker, Polo, PRX, Tsuyosa, 222, Overseas, Ingenieur, Nautilus, Locomotive, PF Tonda, etc, etc, etc? De keuze is reuze bij elk budget.

Mijn persoonlijke tip? Of de recente IWC Ingenieur in titaan, of een vintage Oysterquartz. Dat zijn de leukste geîntegreerde horloges die ik ken. Op de Locomotive na.

2 likes

Mooi! Die wijzerplaat: prachtig. En hij draagt vast niet groot met die korte lugs. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Gewoon een leuke aanwinst :+1:

1 like

Ha Chris, je weet dat smaken verschillen. Ik heb een hele brede smaak van zoet tot zuur dat weet je. De APRO vind ik gewoon een mooi horloge met zijn 8 hoekige lunette en de mooi scherp gemaakte kast. Maar goed, ik heb nu die Cadisen die zou je in het echt moeten zien.

Geen 8 hoekige lunette maar een lunette met zeg maar 12 spaarbogen, de kast is echt netjes scherp met 4 mooi afgewerkte hoeken. De band is totaal niet te vergelijken met die van de APRO maar sluit keurig aan op de kast en loopt in 1 lijn mooi door. De kroon heeft daarintegen wel veel weg van de APRO. De wijzers zijn totaal anders dan die van de APRO maar wel netjes afgewerkt, breder dan die van de APRO maar daar hebben ze toch netjes lume in gemaakt en de sec.wijzer heeft een nette pijl, ook met lume erin. Verder is de wafelpatroon fijner dan die van de APRO en met een klein datumvenstertje wit met zwarte cijfers, dat had van mij ook andersom mogen zijn :smile:

De indices zijn smaller dan die van de APRO en toch bewerkt met lume zoals je op de foto hebt kunnen zien. Kortom hebben die Chinezen een leuk horloge weten te maken, zeker gezien de prijs. Assie heeft hem nog eens goed bekeken en hoe is het mogelijk, ze vind het een mooi horloge :wink:.

Heb ik dan helemaal niets aan te merken op dit horloge, ja zeker wel. De schakels van de band hadden wat netter tegen elkaar mogen liggen. Het uurwerk de NH35a loopt zeer netjes binnen de specs. Jammer dat ik nu daal in je achting, je kent mij onderhand wel. Ik draag net zo makkelijk een horloge van 20k als 1 van 100 euries, zolang een horloge mij maar niet stoort :smile:

Pfff is volgens mij de eerste keer dat ik een horloge zo beschrijf :grin: maar wel leuk om dat eens een keertje te doen.
Ik zal er nog wel eens macro foto’s van maken :smile:

Verder Chris, heb ik nog genoeg op mijn lijstje staan maar je weet wel hoeveel merken horloges ik heb. Straks als ik op vakantie ga, scoor ik nog wel 1 of 2 horloges maar volgens mij wil Assie er ook nog eentje bij in de box :wink:. Kan ik een APRO betalen, maak je geen zorgen Chris dat zit wel goed. Ik stelde mijzelf gewoon de vraag wil ik daar zoveel geld voor uittrekken, niet dus.

En geloof het of niet, heb zelfs nog naar een 19018 goud gekeken, een vintage uit 1998. Maar ja vintage, je weet het van mij he :wink:
Heb ook weer eens naar de IWC Ingenieur gekeken maar voelde gewoon de klik niet. Was laatst nog bij S&C in Rotterdam, ook nog naar de IWC gekeken. Zit er gewoon niet in denk ik nu. Smaken kunnen veranderen he :wink:. Wil dus niemand beledigen met een mooie IWC en zeker mijn vriend @JohnvdT niet.

Naast S&C zat ook een swatch shop, het plastic vond ik echt niets of er nu Omega of Blancpain op staat. John wilde nog bijna toehappen, heb ik hem uit zijn hoofd gepraat :grin:. Past toch totaal niet naast zijn witgouden IWC :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like