Als ik bij elke wisseling een NA zou moeten schrijven, zou ik blijven typen…
Eerst maar eens liedje, titel klopt met het horloge maar vooral ook de muziek zelf: groovy
Flipperitus heeft in huize Cihanski een prominente rol, maar voor deze NA maak ik graag een uitzondering. Ik hoop ook echt dat deze Roadster een blijvertje is/wordt
Waarom deze Cartier? Je heurt toch gewoon een Tank of Santos te pakken?
In eerste instantie was dat ook wel het plan: een tonneau shaped case, dan kom je wel snel bij Cartier uit, met name de Tank of Santos.
Dus ging m’n aandacht eerst ook wel uit naar een Santos, maar al zoekende kwam ik deze video op the Tube tegen:
De Roadster zelf had ik inmiddels al vaker voorbij zien komen, maar dat model had m’n lijstje überhaupt niet gehaald.
Maar die Roadster S, dat was me wel een eye-opener! Sportief, massief, casual, en redelijk uniek (slechts een jaar geproduceerd!).
En ja, dan begint de “hunt”, eigenlijk stiekem de leukste fase van de hobby vind ik. Nog meer lezen, nog meer kijken, nog meer verlangen haha!
Rondje wereld gedaan, waarbij ik in eerste instantie een deal in the USA had gemaakt (maar de verkoper uiteindelijk internationale verzending teveel werk vond…), toen bijna geslaagd in NL maar uiteindelijk kon ik het best praten met onze Japanse vrienden uit Tokyo (English hoor, kan niet eens eten met stokjes).
Even nog een rijtje belangrijke wetenschappelijk getoetst en bewezen punten die duidelijk maken dat dit de Roadster is die je moet hebben:
-
Uniek (slechts één jaar geproduceerd en toen besloot Cartier de gehele Roadster-lijn te killen)
-
Lekker aanwezig zonder te groot te zijn (om de pols even ‘groot’ als m’n BB58)
-
Géén rare schroeven in de case zoals de Roadster dat wel heeft (heel apart…)
-
Combinatie van polish en brushed case voor een sportievere/ casual look dan de reguliere Roadster
-
Easy remove bracelet systeem!
-
Géén datumpukkel i.t.t. de Roadster
-
Datumvenster in het zwart i.p.v. wit bij de Roadster
Conclusie; deze blijft (doe ik het toch weer )
Pics (no d*cks):