Beste HF’ers,
Vandaag heb ik mijn NA om de pols. Niet zomaar een nieuwe aanwinst maar een verjaardagsgeschenk voor mijn 40ste verjaardag. Even tijd voor een snelle NA!
Wat heb ik dan om de pols? Jawel… een Cartier Tank Solo.
Het ontwerp van de Cartier Tank is al meer dan honderd jaar oud, ontworpen in 1917 en in 1919 in productie gegaan. En het is nog steeds een icoon… door de jaren heen is dit horloge gedragen door verschillende celebs & grootheden, zo kunnen bijvoorbeeld; Princes Diana, Gary Cooper, Clark Gable, Andy Warhol en vele anderen zich naast mij in het rijtje van Cartier Tank dragers rekenen…. Dat is toch lekker.
Ik heb deze, op een Franste ft 17 tank uit de eerste wereldoorlog gebaseerde, Cartier Tank gekocht op een stalen band… dat is een tic van mij; ik koop al mijn horloges op staal en regel er later wel extra rubberen of leren bandjes bij. Ik heb as-we-speak een originele Cartier vouwsluiting onderweg, dus ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een goed setje leren banden voor dit klokje.
Tips voor mooie bandjes zijn welkom.
Eerlijk is eerlijk, ook al was de deal heel goed, het is even slikken om zoveel geld neer te tellen voor een quartz horloge. Maarja de Xl versie van dit horloge, die wel een mechanisch uurwerk heeft, is imo veel te groot, en doet afbreuk aan het initiële ontwerp. Eigenlijk is een quartz in de horlogedoos ook wel lekker. Het ding loopt altijd op goed op tijd.
Over de garantieperiode ben ik ook heel tevreden, na registratie op de Cartier website krijg je maar liefst 8 jaar garantie.
Ik ben zeer tevreden met dit prachtige kunstwerkje om de pols……. een blij man!
Fijne avond en dank voor het lezen.