NA: Casio 'Datejust ' MTP-1302PD-2A2V - Tiffany Blue

Jullie kennen het vast wel… Na een paar horloge in 1 jaar zeggen dat het nu écht even klaar is je niks nieuw hoeft. Tot je puur uit interesse ging Googlen naar plaatjes van de PRX in Tiffany Blue / Mint Green kleur, en daarbij een hele interessante advertentie van Casio opplopte: met een Tifanny dial en een prijs van €54,95, WHUTT :smiling_imp: ! Schijnbaar bestaat dit model al even, maar heeft Casio sinds december '22 deze kleur toegevoegd. In mijn ogen een super leuke knipoog naar de echte Datejust in Tifanny kleur.

Maar goed. Vervolgens, uiteraard wederom puur uit interesse, ga je wederom verder plaatjes zoeken over dit model, bekijk je Youtube, Instagram, Reddit (waar de Amerikanen overigens helemaal gek worden omdat hij schijnbaar vooralsnog alleen in Europa te krijgen is) waarna ik dacht; dit is gewoon een ontzettend leuke bang for buck die ik niet kon laten liggen.
Dit weekend was hij helaas uitverkocht, gister weer voorraad en meteen toegeslagen. Om vervolgens vandaag weer te constateren dat hij (wederom?) uitverkocht is. Al is natuurlijk altijd maar de vraag voor hoe lang.

Anyway, mijn eerste indruk is ontzettend positief. Wat een geinig ding voor het geld :grimacing: en doet zeker niet goedkoop aan! De dial speelt een soort van met het licht, van knalblauw tot ijsblauw het in het zonlicht, en met zijn 38,5mm ook een lekker maatje.

Oke, de band is niet je van het, maar wat verwacht je ook verder. Ik had al gelezen dat het gelukkig geen harentrekker is, dus vooralsnog helemaal prima. Zo heb ik maar weer eens ervaren dat je óók blij kan worden van een goedko(o)p(er) horloge. Mijn laatste NA is namelijk een blauwe Oris Cervo Volante waar ik ook nog een topic voor wilde maken. Tijd voor wat foto’s, de lume foto heb ik even van Reddit gestolen maar is óók geinig! Mooie dag :wave: !

56 likes

Mooie NA geniet ervan zeker met dit mooie weer :blush:

1 like

Welkom bij de club :sunglasses:

8 likes

Mijn beste,

Sprankelende Casio!!
Ziet er goed uit!!
Proficiat dan ook met deze chique tijdgeest.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

weer een mooi exemplaar,
draag hem met plezier

1 like

Mooi hoor. Veel plezier.

Het is niet alleen de VS die door is gedraaid. In Europa zijn ze ook helemaal los gezien de beperkte beschikbaarheid van dit horloge. Alleen Casio zelf heeft voorraad.

1 like

Mooie frisse uitstraling zo in het lichtblauw. :ok_hand:

Veel plezier ermee!

1 like

Zalando heeft ze soms wel , daar heb ik de mijne ook vandaan

3 likes

Ja, echt een leuk horloge!

1 like

CASIO geeft ons toch altijd veel horloge voor weinig geld :+1:t2:

1 like

Leuk horloge, Japanse humor.

1 like

Kek kleurtje, en voor zo’n prijsje kun je het niet laten liggen.

1 like

Lekker kleurtje hoor, gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Prijs/kwaliteit lijkt me top. Gefeliciteerd met je NA. Kleur maakt je klaar voor de zon :sunny:

1 like

Het is toegegeven mijn eerste Casio, maar mijn eerste indruk klopt met wat je zegt!
Ik kan alleen nergens vinden wat voor uurwerkje Casio gebruikt. Zijn dit bij de quartz in deze prijsklasse altijd dezelfde?

Lekker hoor, gefeliciteerd met je na.

Zelf ook besteld :ok_hand:

1 like

Zo te zien inderdaad weer op voorraad. Mooi :smiley:

Bedankt en jij ook gefeliciteerd :ok_hand:!

Zelf net bij Casio ook besteld.

Humor dat op Chrono ook Casio’s boven list worden aangeboden :joy:

2 likes

Ja bizar! Zelfs op Vinted staan ze voor €110 en iemand durft hem er zelfs als limited op te zetten voor €250 :joy:

2 likes

Leuk! Diameter?

1 like