NA: Oris x Cervo Volante Big Crown Pointer Date - blauw

Eindelijk heb ik even de draai gevonden om mijn een topic te openen voor mijn nieuwe aanwinst. Ik had hem al kort gedeeld in het Oris topic, maar nu ook even het verhaal er achter.
Vorig jaar april begon mijn horloge virus weer aan te wakkeren en wilde ik voor de geboorte van mijn zoon een écht horloge. Destijds is de keuze gevallen op een blauwe Tissot PRX Powermatic die ik met deze mooie herinnering met extra plezier draag. En heb ik bij Juwelier Punte in Utrecht op een later moment tijdens het verstellen van het bandje ook kennisgemaakt met de Cervo Volante (grijze kleur). Ik was opslag verliefd :star_struck:! Wat een heerlijk horloge vond ik dit, terwijl ik normaliter niet per se leer fan ben. Ik had in ieder geval 1 doel voor ogen; ooit moest deze Cervo Volante aan mijn weer beginnende collectie worden toegevoegd, mooi spaardoel!

In horlogeland gaat alleen helaas soms alles te snel en is alles natuurlijk één grote verleiding. Intussen heb ik ook enkele andere horloges aangeschaft en had ik eigenlijk een horlogestop met mezelf afgesproken. Tot ik in december '22 op een ochtend op station Vinted opende, en een complete 6 maanden oude blauwe Cervo Volante tegenkwam uit Frankrijk die er net een uurtje op stond voor €950,-… :no_mouth:
Op dat moment gingen alle alarmbellen bij me af en vroeg ik me tegelijkertijd af waarom hij zo ‘goedkoop’ kon zijn. Nu bleek dat de beste meneer van (stalen) armbanden hield, en deze naast het horloge droeg ( :persevere:) waardoor dus krasjes aan de zijkant van de kast zaten. Na een snelle inventarisatie hier op het forum en bij Juwelier Punte kwam ik erachter dat zij zelf ook polijsten en de kosten te overzien zijn. Na een kort overleg met het thuisfront de knoop snel doorgehakt en had ik het horloge aangeschaft!

Thuis bij ontvangst viel alles me reuze mee. Ja, er zaten krasjes op maar enkel bij bepaald strijklicht. Ik kon me er (voor dit bedrag) niet direct aan storen omdat hij er verder nog puntgaaf uit zag. Er zat een extra originele Oris buckle bij en ook kon ik het horloge nog op eigen naam registreren voor extra garantie aangezien de beste meneer dit naar eigen zeggen zelf niet wist :smile:. Ik voelde me in ieder geval als een kind zo blij, heerlijk die fume blauwe magische dial! Een waar schouwspel in alle soorten licht; knalblauw, ijsblauw, grijs(donker)blauw, alles zit erin :heart_eyes: ! Met zijn 38mm een mooi maatje, een lekkere dikke kroon, het domed glas en die bezel… persoonlijk voor mij al met al een all round pareltje.
Heb er voor gekozen om hem voorlopig toch niet te polijsten en dit t.z.t. de combineren met een beurtje aangezien het horloge dan sowieso toch uit elkaar moet. Eerst maar lekker dragen!

Hierna mocht ik van mezelf voorlopig écht even niks meer kopen van. Al is dit met deze Casio al niet meer gelukt, maar dat is gezien het bedrag ruim te overzien :yum:.
Hierbij nog uiteraard wat foto’s!

90 likes

Gaaf ding hoor! :ok_hand:

1 like

Mooi horloge voor een mooie prijs!

1 like

Mijn beste,

Getalenteerde Oris hoor!!
Ziet er goed uit!!
Proficiat dan ook met deze klassieke tijdgeest.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi ding met zo’n frisse wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Wat een mooi koopje! Is deze 38 en niet 40mm?

1 like

Nice :ok_hand:t4:

1 like

Klopt inderdaad! De Cervo Volante lijn is uitgevoerd in 38mm t.o.v. de 36mm en 40mm bij de anderen…

1 like

Super!
Mooi verhaal en mooi horloge!
Mvg. Bertjan

1 like

die ziet er fan-tas-tisch uit :star_struck:
echt een pareltje,
draag hem met plezier

1 like

Gaaf! :grin:

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Mooie Oris, veel draagplezier :sunglasses:

1 like

Wow. Wat een mooie tint blauw.

Hoe zit het eigenlijk met het insect op de band? Is dat iets van Cervo volante? Of is t vega(n) leer?

1 like

Heel mooi model!

1 like

Weer zo’n gave Oris! Gefeliciteerd! :+1:

1 like

Het horloge is naar het insect vernoemd.

is Vliegend Hert in het Spaans.

3 likes

Mooie aanwinst! Goed idee om eens op Vinted te zoeken.

1 like

Mooi verhaal, slimme koop en een prachtig horloge.
En wat een oen van een Fransman :laughing:

1 like