NA: Casio G-SHOCK GW-5000U-1ER

M’n eerste topic op HF. Na lang dubben miste ik iets voor die momenten dat een beater toch wel handig is. Al snel kwam ik net als menig horloge liefhebber uit bij G-SHOCK.

Eerder had ik al een GW-M5610-1ER die ik heb laten gaan na het gevoel te hebben dat ie toch iets miste. Her en der heb ik gelezen dat de GW-5000U-1ER net dat stapje meer is, naast de upgrade in module, een soepelere band, stalen inner case en geschroefde stalen caseback.

Ik draag hem nu een aantal weken met veel plezier in mijn vrije tijd. Heerlijk praktisch horloge met alle functies die je hartje maar begeert.


37 likes

Congrats, veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst !

1 like

Ik heb de gw5000 het oudere model, zelf zie ik voor mij geen voordeel in het upgrade model, ik gebruik alleen de tijd en 1 alarm als wekker.:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Heel veel plezier met de nieuwe aanwinst.:+1:

1 like

Als je de GW-5000 al hebt zou ik ook niet voor de U versie gaan. :wink:
Zijn volgens mij vooral wat kleine quality of life upgrades, niks dramatisch.

1 like

Ben zelf ook aan het kijken voor een G-SHOCK en heb mijn oog laten vallen op de GW-M5610U-1ER. De GW-5000U-1ER vind ik optisch wat beter uitzien (wat minder kleurrijk). Echter is laatstgenoemd ruim 2x zo duur. Nu heb ik geen verstand van dit soort horloges en vraag mij af waar het prijsverschil in zit?

Dus wat is de extra plus van de GW-5000U-1ER ten opzichte van de GW-M5610U-1ER (vraag het op HF en niet aan Google ;))

Leuke beste. Veel plezier met je NA.

1 like

De 5610 heeft een kunstof kast met daarover de kunstof bezel. De Gw5000 heeft een stalen kast met daarover een kunstof bezel. Daardoor is die ook ietsje zwaarder. En ook is de band van de Gw5000 wat soepeler :slight_smile:

1 like

Welke is dan onderweg naar mij? :crazy_face:

1 like

Wat @lance_explorer schreef. Prijs is in verhouding met de 5610 wel beter. Maar iets te kleurrijk en de standaard band is een afknapper voor mij persoonlijk. Nou heb je natuurlijk die JayAndKays adapters, maar ja, zitten ook weer kosten aan vast en wat meer gedoe.

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Ik heb er twee, nog een in de verpakking.:stuck_out_tongue_winking_eye:
Een gw5000 hoort in iedere horloge verzameling thuis is een veel betere uitvoering dan de resin squares.

2 likes

Dat was al heel lang een bezwaar voor mij met die rode en blauwe drukte erop

1 like

Hopelijk komt de gmw-d 5000 tva gauw, ik kan niet wachten, wat een topding😍

Heerlijk horloge. Kan alles: altijd batterij, altijd juist

Hier met een steel mod

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA

1 like

Ziet er ook tof uit!

1 like

Zou in november komen :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ben benieuwd of ik er een kan krijgen.

Klopt, ik ben dezelfde weg aan het bewandelen, maar niemand weet iets en la plazza kost inmiddels 100 euro meer.:sob: