In mijn ogen is dit sowieso de G-Shock GW-5000U-1ER.
Kwalitatief betere rubber, niet de opvallende rode accenten vs 5610 én met de EU module zodoende de datum in het juiste formaat staat.
In mijn ogen is dit sowieso de G-Shock GW-5000U-1ER.
Kwalitatief betere rubber, niet de opvallende rode accenten vs 5610 én met de EU module zodoende de datum in het juiste formaat staat.
Hier 17,5cm en de 5610 wat @Stefanmol ook zegt is echt perfect. Mijn beater voor klussen, ruigere dingen en zwemmen. Goeie backlight en beetje retro look.
Hier in betere staat, nu onder de verfspetters en wat deukjes
Dat is wel een pré inderdaad, maar de meerprijs niet waard imo.
Ik heb de 5610 ook gehad (zonder EU module). En naar mijn mening is de comfortabelere band van de GW-5000U-1ER alleen al de meerprijs waard.
Het enige minpunt aan deze is de backlight (/autolight), die leek iets responsiever te zijn op de 5610.
Voor de rest zou ik echt uitkijken naar een 5000U.
Dat zijn bijzonder belangrijke voordelen! Zeker het rubber, goedkoop plastic of resin zoals Casio dat noemt, gaat irriteren.
B640-reeks
Is er in 8 uitvoeringen, van all black over silver tot rose gold
Ik stem voor zo’n ding uit de nineties waar je de tv mee kunt bedienen. En als je dat nog steeds niet nerderig genoeg vindt kan je altijd de DBC-611 nemen.
Maar je kunt er niet mee zwemmen ♂
Ik weet niet hoe jij zwemt, maar ik kan er zeker mee zwemmen. Ik doe het ook, want mijn rose gold B640 draag ik vaker tijdens zomerse grillkvällar aan de Zweedse meren.
Casio geeft 50m WR aan, in praktische Casiospeak betekent dat zwemmen,snorkelen, peddelen, whatever.
Ik doe dat alles trouwens ook met 30m WR Casiootjes. Nooit een centje pijn.
Voor de geïnteresseerden, hier een link met de horloges die beschikken over een Multi Date Format.
De 5610 (GW-M5610U-1) staat er gewoon tussen.
Heb zelf de GW-M5610U op de combi band
Draagt erg licht en ziet er ook super uit!
Of ik heb destijds in 2021 niet goed gekeken of hij is later toegevoegd.
Ik vind de standaard band prima, maar heb geen ervaring met die van de 5000. Voor mij is het echt een beater waar ik geen moeite mee heb als er wat mee gebeurd, met de 5000 zou ik dat al wel weer meer hebben maar voor iedereen is dat anders natuurlijk
Volgens de site uitgebracht in July 2021. Dus naargelang je aankoopdatum best mogelijk dat deze nog niet beschikbaar was.
22 juni 2021
640
AE1000
214
AE1200
Ik heb een paar “squares”, de GW-M5610 met de standaard band en de GW-5000, ook met de standaard band. Er zit inderdaad verschil tussen die twee, maar het is niet iets waarvan je nou zegt “nou, nou, dat is totaal anders!”. Meer ietsjes flexibeler en ietsjes zachter, maar meer ook niet.
Wil je echt een upgrade qua band hebben (en ook in prijs), pak dan de carbon band van de GW-S5600, maar daar ben je zo ruim 100 euro of meer voor kwijt.
Linkie naar een vergelijking tussen die banden:
Toch nie Klaas Otto huh? Die komt ok uut Brabant. Daar wilde gij gene horloge van kopuh
Typisch