Ultieme digitale Casio?

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een digitale Casio. Hoofdzakelijk voor de (kampeer)vakanties en wat kluswerk.
Ik wil het horloge tijdens een gehele vakantie kunnen dragen zonder uit te moeten doen, zorgen over eventuele beschadigingen of bang zijn dat ik het kwijt raak.

Het liefst in de classic / retro / vintage stijl en passend bij zwembroek / joggingbroek en t-shirt of jeans en hemd.
De A158 / A168, A700, F91W of DW5600 spreken me het meeste aan denk ik.
De A158 heeft niet de beste verlichting en dit zou wel handig zijn (vandaar misschien beter de A168. Alsook de verlichting van F91W is niet best).

Hebben jullie een voorkeur voor een bepaald model of eventuele andere suggesties? Ik heb ondertussen al veel opgezocht en veel artikels op het HF gelezen maar deze zijn soms ook wat ouder en misschien niet meer up to date aangezien Casio best wel veel verschillende modellen lijkt te maken.

Door de prijs is het soms misschien aantrekkelijk om er meerdere te kopen maar het doel is om het toch bij 1 Casio te houden.

Wat is voor jullie de ultieme Casio (en waarom) in deze stijl?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2 likes

8 likes

Deze is het allerbeste:

Euro 14,95 bij de OTTO uit Brabant!

5 likes

En je kan nog €5 korting krijgen als je je inschrijft op de nieuwsbrief.

2 likes

Ondanks het mindere backlight? Of is het helemaal zo slecht niet als de reviews en filmpjes laten geloven?

Deze is ook mooi! GMW-B5000?
Hier zou ik wel van balen moest ik hem kwijt raken eerlijk gezegd :sweat_smile:

GMW-B5000tvb!!!

20 likes

De backlight van de F-91W is zeer matig. Mijn dochter heeft dit horloge. Het bandje is ook goedkoop plastic.

Ik zou iets meer geld uitgeven aan een klassieke digitale G Shock. Zender gestuurd en solar. Kost je wat extra maar je hoeft er nooit meer naar om te kijken. Solide en waterdicht.

GW-M5610U-1 Advies prijs €129

9 likes

Ook zeer mooi! Wel wat boven het low-budget dat ik in gedachten had :wink:

1 like

Voor mij is dit absoluut de GWM5610. Past ook prima bij het gebruik wat je omschrijft. Komt heel erg dicht bij het originele GShock ontwerp, voorzien van moderne gemakken als solar en radio control en is bovendien zeer betaalbaar.

16 likes

Allemaal leuke horloges maar welke maat zoek je ? De dw5600 is de grootste met 40mm+ en die andere vallen klein uit. Zijn wel leuke modellen maar goed, klein dus. Voorkeur gaat uit naar de 5600 maaaar dat is omdat ik een 18,5cm pols heb. Ik heb een DW5600-HR1 en een GWB5600-HR1, allebei mooie iets grotere horloges, groter dan de A158, 168, 700, F91W. Keuzes !

2 likes

Goede opmerking. Heb polsmaat 17cm.

:drooling_face:

Ik ook.

Bestel anders 2 modellen naar keuze bij bol.com, passen en die wat het beste past én het mooiste is kun je dan kopen. Zo doe ik het af en toe :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand:t2:

De GW-M5610 lijkt me wel passen bij dit soort avontuurwerk, licht, makkelijk, niet te duur.
Als je wat dieper de modder in gaat, zou je nog kunnen kiezen voor een G-9000, maar die lijken tegenwoordig wat minder goed verkrijgbaar te zijn.

1 like

In mijn ogen is dit sowieso de G-Shock GW-5000U-1ER.

Kwalitatief betere rubber, niet de opvallende rode accenten vs 5610 én met de EU module zodoende de datum in het juiste formaat staat.

12 likes

Hier 17,5cm en de 5610 wat @Stefanmol ook zegt is echt perfect. Mijn beater voor klussen, ruigere dingen en zwemmen. Goeie backlight en beetje retro look.

Hier in betere staat, nu onder de verfspetters en wat deukjes :sweat_smile:

6 likes

Dat is wel een pré inderdaad, maar de meerprijs niet waard imo.

1 like

Ik heb de 5610 ook gehad (zonder EU module). En naar mijn mening is de comfortabelere band van de GW-5000U-1ER alleen al de meerprijs waard.

Het enige minpunt aan deze is de backlight (/autolight), die leek iets responsiever te zijn op de 5610.

Voor de rest zou ik echt uitkijken naar een 5000U.

1 like