Ultieme digitale Casio?

Klopt inderdaad!

Een full metal “square” vindt ik zeer mooi maar niet meteen geschikt waarvoor ik het horloge voor wil gebruiken. Initieel zat ik met een budget van ca. 50 euro in m’n hoofd. Als er dan iets mee gebeurt zal ik er niet wakker liggen.

Indien ik dit iets naar boven moet stellen omdat solar of multi band echt een meerwaarde heeft wil ik dit nog overwegen. Het horloge zal maar enkele weken / weekends per jaar om de pols hangen en de rest van het jaar op het schap staan. Dan is het zonde (voor mij persoonlijk) om er enkele 100den euro’s aan uit te geven :slightly_smiling_face:

1 like

Bestaan die? Foute Casio’s? :thinking:

Deze voor als je ‘op sjiek moet’:

Deze voor het ruigere werk:

En deze voor als je naar Pinkpop gaat:

Waarom maar eentje?

7 likes

Dat laat ik aan één ieder om voor zichzelf te bepalen

8 likes

Heb de 5610 lange tijd gedragen en nu de GW5000 en ik vind het een wereld van verschil in draagcomfort, maar dat komt niet alleen door de band die fijner is maar ook door de caseback van de GW5000 waardoor het horloge hoger op de pols ligt en de band aan bovenzijde en onderzijde minder in de zijkanten van de pols snijdt.
Dat gezegd zijnde, ik draag het horloge vooral voor de multiband, backlight, en solar- functies die je ook op de 5610 hebt.

1 like

Dat van het rubberen bandje ben ik met je eens…

1 like

Cool ding. Ik dacht dat die wel leuk voor erbij zou zijn. Maar iets te prijzig voor dat doel :sweat_smile:

1 like

Ik dacht hem te hebben gevonden: G-5600UE-1

Solar, Multi Day Format, Goede backlit, 200m waterdicht, 16.500 yen of omgerekend ca 115euro. Blijkbaar niet beschikbaar in België/Nederland maar speciaal voor de Japanse markt? :man_facepalming:

Edit: de BGD-5650-1 of de GW-M5610U-1B lijken ook aardig in de buurt te komen van de bovenstaande. De monotone variant van de 5610 vindt ik persoonlijk iets rustiger tonen. Weet niet of een negatief display voor of nadelen heeft?

Persoonlijk heb ik geen problemen met het negatieve display. De afleesbaarheid is wat minder maar voor mij nooit een probleem geweest. Ik vind het negatieve display mooier staan.

De GW-M5610U-1B :ok_hand:t2:

Persoonlijk zou ik minimaal willen dat n Casio solar en multiband 5 heeft. Zit je niet zonder lege batterij en altijd de juiste tijd.
En het liefst ook smartphone notificaties via bluetooth.

1 like

Ik sluit me hierbij aan …

Witte tekst van de kast gehaald, vond ik teveel afleiden maar hoort eigenlijk wel … :wink:

3 likes

Die 6510 heeft solar en tijdzone shit. Kost niet meer dan 150 euro, en is sowieso de ultieme Casio: tijdloos ontwerp, gebaseerd op de eerste modellen, draagt slank en klein, is bomvrij

2 likes

Negatief display heb ik geen problemen mee. Hieronder zie je het verschil tussen binnen en buiten. Met zonlicht meer dan perfect af te lezen. Binnen wat donkerder, maar nog steeds goed te doen.

Mooie G-Shock die GW-M5610U!

4 likes

Ik dacht deze om er achter te komen dat digitaal niets voor mij is… :roll_eyes:

Dus binnenkort ergens anders in dit theater.

2 likes

De GW-5000u-1er om te dragen wanneer ik maar wil en deze geeft mij meer het gevoel van een een “echt” horloge om te hebben wat betreft het iets hogere gewicht en deze is wat degelijker gebouwd (stalen kast,achterdeksel is er ingeschroefd en is dlc-coated).

De DW-5600GC-7ER voor in het zonnetje of in de sneeuw.

De G-Shock DWE-5600 Origin Circuit Board gewoon omdat ik dit een leuke hebbedingetje vind.

4 likes

Als je je inner James Bond wil aanspreken, is er maar 1 keuze,

Anders kan ik ook deze aanraden (heel goede backlight), de B650W

Als het wat meer mag kosten, is deze nieuwste versie vd CasiOak een aanrader

En als’t een ander soort CASIO mag zijn, dan is de Duro erg leuk voor weinig geld

9 likes

Voor kampeer vakanties absoluut de GW-9400-1 Mudman.

De hoogte- en barometer (voor aankomende buien) zijn onwijs leuk en handig, evenals de thermometer. Een wat groter model, maar het doet alles wat je op een kampeervakantie van een horloge verwacht, en is super afleesbaar. Heel veel waar voor je geld.

Het model staat overigens ook altijd op nummer 1 van de Shockbase User Favorites.

https://shockbase.org

En hier de link naar het horloge: https://shockbase.org/watches/watch_dyn.php?model=GW-9400-1&subseries=GW-9400&series=9400

5 likes

Ik heb deze nog liggen een Casio A700. Was voor mijn pols toch iets te klein, maar het is wel een van de dunste die je kunt hebben. Ook is de backlight veel beter dan bij de F91W.

2 likes