Dit is DÉ Casio G-Shock, oersterk, solar, rafio gestuurd. Je hebt er geen omkijken naar. Bovendien in mijn ogen zeer stijlvol.
Dit vindt ik persoonlijk ook een mooie. Wel wat twijfels bij de Milanese i.v.m comfort. Mijn dagelijkse Seiko Automaat heeft deze standaard ook. Is helaas niet zo comfortabel tegen de knokkel van m’n pols. Deze draag ik nu op een elastische Nato. Veel comfortabeler. Misschien in combinatie met de andere band optie.
De 5000 en 5610 komen inderdaad toch het vaakst bovendrijven heb ik de indruk…
De 5000 vindt ik momenteel rond de 260 euro.
De 5610 voor ongeveer 130 euro.
De 5600 was ook een optie maar is ongeveer 100 euro.
Dan misschien toch liever de 30 euro opleg en de 5610 met solar en multi band…
Ik veronderstel dat deze klassiekers niet vaak met een korting verkocht worden?
De functies zijn inderdaad top! Vindt persoonlijk de squares wel iets mooier…
Dat vind ik zeker ook. Maar die draag ik dan liever op gewone dagen, in plaats van op een kampeervakantie
5000 is het zeker waard, stuk meer solide door zijn stalen componenten. Gewoon allround heerlijke beater. Maar z’n prijs kan afschrikken dus als prijs een drempel is dan is de 5610 of 5600 een prima alternatief! Minder kleur, meer gewicht en lekker soepele band zijn vooral een luxe probleem in dat geval.
Zelf moet ik bekennen dat de mijne het nest heeft verlaten, tussen alle anderen kreeg die te weinig aandacht. Soms moet je schoon schip maken, maar stiekem mis ik hem wel
Ze worden hier regelmatig aangeboden voor 50,- tot 75,-
Ik heb mijn 5610 vorig jaar voor 102 euro nieuw gekocht bij Little Green Bag
Officiële dealer en regelmatig kortingen op G-shock.
Ik heb m in december voor €225 bij “Little Green bag” gekocht. Zo goedkoop heb ik m nergens nog gezien.
Zou het niet weten. Heb die van mij misschien al wel 7 jaar.
Ik las hier mijn dagelijkse Casio automaat
Btw voor jouw initiële vraag:
De Duro of de AE1200WHD (doet 10 jaar met een batterij dus why bother with Solar)
Moeilijker dan dat is het niet
Deze joh! Lekker stoer en waterstanden voor als je gaat vissen
- Solar, multiband en 200 mtr waterdicht
GW-7900
Da’s de rangeman. Wel een super module. Voor mij te groot als daily.
Ook hier een plusje voor de 5000!
Gr, Vigorelli
Voor mij als daily zeker ook te groot, maar prima voor een kampeervakantie (dat was de vraag van de OP volgens mij).
Ik zou voor de F-91W gaan. Een icoon en wellicht de meest bekendste Casio die er is. Backlight is vreselijk maar het design , draagcomfort en de functies die erop zitten strepen dit weg. Een echte klassieker die je met een gerust hart ten alle tijden om je pols kan laten zitten
De square is al vele malen genoemd. Solar, tijd synchronisatie, oersterk. Echt een heerlijk (vakantie) horloge.
Maar met de (originele) combi band is het helemaal een geweldig ding. Draagcomfort is echt super. Die gaat echt niet meer weg.
G-Shock GW-M5610R
De spreekwoordelijke kogel is door de kerk denk ik. Het wordt waarschijnlijk dan toch de GW-M5610U-1ER.
Goede backlight, MDF, solar, multiband goede waterdichtheid en square. Ik denk een goede prijs/kwaliteit in vergelijking met de andere modellen.
En wie weet komt er nog een in de aanbieding voor de vakantie!
Bedankt iedereen voor de suggesties!
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief op de site van Casio, krijg je een voucher van 10 euro. Dan kost ie nog maar 119 euro (gratis verzenden).