Op de één of andere manier heb ik al een tijdje het idee dat ik nog een vierkante (of eigenlijk rechthoekige) Casio moet toevoegen aan mijn (redelijk uitgedunde) collectie. Maar welke dan…het aanbod is te groot en ik ben niet bekend genoeg met alle diverse modellen. Alles kan, is mijn idee…
Ga ik dan voor een klassiek, zwart met blauwe accenten uitgevoerd, exemplaar van een paar tientjes… of toch de voor mij enigszins nostalgische versie met rekenmachine.
Niet heel actief op zoek, maar toch regelmatig kom ik varianten tegen, mede vanwege de hoeveelheid verkooppunten die er zijn (geen idee of Casio ook nog plannen heeft om het aantal verkooppunten terug te dringen en boutiques te openen, maar tot die tijd zal het nog wel zo blijven ). Zo ook een tijdje geleden bij de Bijenkorf. Een transparant exemplaar. Die sprak mij toch wel aan; weer eens wat anders (voor mij dan…althans…terwijl ik dit tik, besef ik dat ik ook nog ergens een meer dan 20 jaar oude Swatch heb die ooit eens transparant was). Even gepast maar tegelijkertijd ook weer twijfel. Ga ik hem wel dragen… ook al kost die (‘maar’) net over de €100, voor iets wat ik niet ga gebruiken vind ik dat veel geld. Kan ik de kinderen ook voor mee naar de bioscoop nemen.
De dagen erna, omdat ik het toch niet helemaal los kon laten, even het www opgegaan en bij Amazon hetzelfde (of een in ieder geval gelijkogend) exemplaar gevonden ,voor €75.
Impulsief (als je dat dan nog zo kan noemen) gelijk in het winkelmandje gekieperd en afgerekend met PayPal.
Prompt, binnen 10 minuten weer diezelfde twijfel. Nog eens 10 minuten dat gevoel aangezien en dus nog binnen het half uur de bestelling bij Amazon weer geannuleerd.
Wispelturig als de pest dus!
Daarna is het horloge in mijn gedachten naar de achtergrond geraakt. Af en toe bij verkooppunten kijk ik nog wel eens, maar met minder gevoel.
Totdat ik afgelopen weekend alhier in het blauwe deel een advertentie onder ogen kreeg, voor een gelijksoortig model.
De prijs was al eens gezakt (eerder heb ik de advertentie dus blijkbaar gemist) dus met die verlaagde drempel heb ik een mailwisseling opgestart met de verkoper. Daar waren we snel uit (ook al zat er van mijn kant nog lichte twijfel na die eerste mails) en in een tijdsbestek van nog geen 10 minuten was de deal beklonken.
Vandaag is het pakket al bezorgd en heb ik het zojuist ook uitgepakt!
Aanschouw, mijn eerste aankoop van 2023:
Bij het openen van de verpakking, zag ik een glimp van de doos en dacht, wat is daarmee gebeurd? Maar dat blijkt het patroon op de doos te zijn
De eerste indruk van het horloge heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik kan dan ook niet anders melden dan dat ik er zeer tevreden mee ben!
Nu dan maar afwachten en even aankijken hoevaak ik het ga dragen. En ach, who cares