althans, naar mijn smaak. Maar dit is dan ook mijn verhaal.
Zo zit ik dan, op een zondagavond, thuis op de bank. Als supporter van een niet op het hoogste Nederlandse niveau uitkomende voetbalclub hoef ik dan geen voetbal te kijken en al zeker niet te luisteren naar al die ervaringsdeskundigen die hun ongezouten meningen moeten uiten over gespeelde wedstrijden. Nee, ik kan mijn tijd vrijelijk besteden door op HF rond te struinen.
En zo kom je dan wel eens een advertentie tegen van een horloge dat al langere tijd een plekje in jouw hart inneemt.
Ondanks dat wij in een klein landje wonen, zijn de afstanden mij regelmatig te ver weg om ‘even’ langs te rijden en de bedragen te hoog om blind iets te kopen, dus op de brutale gok vraag ik nog wel eens waar ik een horloge kan bekijken.
Zo dus gisteren ook toen ik een advertentie van @Brambo voorbij zag komen. Warempel…hij woont relatief dichtbij en werkt nog dichterbij…
Dan maar concreet doorvragen en voor ik het wist hadden wij voor vandaag afgesproken om het horloge op zijn werk te komen bekijken.
Dat bleek formaliteit want in mijn hoofd had ik het horloge gisteravond reeds gekocht alleen wist Bram daar nog niets van
Net als bij mijn vorige NA was ook dit horloge er één van regelmatige twijfel.
Zo heb ik een aantal jaren geleden met de groene variant in mijn handen en om de pols gestaan, om vervolgens van de verkoper een aanbod te krijgen, speciaal voor die ene laatste werkdag van de (reguliere) werkweek maar dan de zwaar gepigmenteerde variant waarop eenmaal per jaar (extra) korting wordt gegeven. Op zich een mooi aanbod, waarbij mijn vriendin (thans en misschien daarom mijn vrouw) nog een suggestie deed om mee te betalen om die nog dichterbij te brengen. Echter, zoals zich reeds laat raden, ik heb het toen niet gedaan.
Nog wel een paar keer gepast. Ook andere kleuren. Maar op enig moment heb ik de Hydroconquest gekocht en daar was (en ben) ik tevreden mee. Die dekt de lading ook voldoende.
Maar…toen kwam Oris met de Cherry rode versie. Jeetje, wat een knaller is dat! En wat een kleur zeg. In één woord: Schitterend!
Alleen…was de prijs ook al weer omhoog gegaan…weer iets om over te twijfelen.
Regelmatig verlekkerend voor het raam gestaan bij verschillende verkooppunten, bleef die rode toch door het hoofd spoken.
Recentelijk bij een verkoper nog maar eens gepast, aangezien die daar op voorraad lag. Wat een genot om te zien! Helaas was dat de 41mm variant en die vind ik te klein. Bestellen is wel mogelijk voor de 43mm variant, maar ja, ik ben er nu en wil nu kopen en meenemen. Dus laat maar…
Maar gisteren kwam er dus alhier één voorbij! Een zeer jong gebruikte. Dichtbij. Een acceptabele prijs.
Dus toen ik vandaag ging kijken, was de deal ook wel snel beklonken! Zeer tevreden en nog steeds vol enthousiasme keerde ik huiswaarts om het horloge vol trots aan mijn oudste dochter te laten zien (die uiteraard al wist waar ik voor op pad ging).
Nou, hieronder dus de foto’s van mijn tweede NA van dit kalenderjaar, de Cherry rode Oris Aquis:
Ja ja, er zit ook een doos omheen.
Dan het horloge:
in zeer goede staat verkerend.
De prachtige plaat laat zich wat lastig vastleggen (met een camera uit een mobiele telefoon en) door gebrek aan daglicht, maar zo heel soms is er vandaag, tussen de wolken door, een zonnestraal te vangen en dan komt het hoor:
Rustig en voorzichtig komt daar iets van zijn ware aard tevoorschijn
Een glimp…een streepje…
Een boog, een curve, een lijntje…tot het moment daar is en alle verlegenheid opzij en het haar los wordt gegooid, om te shinen in al zijn pracht!
Ik ben er enthousiast van!!
Nu nog een gele Tsuyosa en mijn verzameling is (meer dan?) compleet!