NA CDMLEC Lebois & Co

Hier is die dan! Na een tijdje wachten mijn NA CDMLEC Lebois & Co Heritage Chronograaf.

Een prachtige Zwitserse hand gewonden column-wheel chronograaf. Ik ben deze zelf gaan ophalen bij eigenaar van CDMLEC, Tom in het Limburgse Reuver, onder het genot van een bakje koffie en wat nerdy horloge praat. Na wat informatie over het bedrijf te hebben gekregen werd er aan mij het horloge gepresenteerd.

Het komt in een omdoos met daarin een mooie houten horloge doos met daarin weer een leren travelpouch. Deze bevatte het horloge al ingesteld en ready to go. Het pakketje komt met een extra single buckle (dubbele buckle zit standaard gemonteerd), en een RFID kaart van watch certificate. Dit is een certificaat ter registratie van je horloge op de blockchain.


Dit horloge is een moderne versie van de oude 1940 chronograaf ontworpen door een samenwerkingsinitiatief genaamd CoLAB. Hier brengen ze moderne nieuwe versies van oude modellen uit in samenwerking met fans via Kickstarter. Na een succesvolle eerste poging met de Lebois & Co Avantgarde Date in 2015 nu dus het nieuwe model Heritage Chronograaf. In de kickstarter krijgen volgers dus de mogelijkheid om mee te beslissen over de vormgeving en styling van dit horloge. Hoe gaaf! Na enkele iteraties zijn er een aantal modellen naar voren gekomen en in 2022 worden de eerste echte proefmodellen opgeleverd.

CDMLEC wil zich profileren tot een full name brand en is dan ook druk bezig met een uitrol bij verschillende grote juweliers wereldwijd.

Na de eerste twee weken om de pols:

Het was even wennen, een ‘’dressy’’ sportieve chronograaf maar man wat een plaatje. Krijg nog steeds een big smile als ik er naar kijk en random dingetjes door de dag aan het timen ben (chronograafsyndroom??) Ik ben voor de witte plaat gegaan met de blauwe tachymeter omdat ik rust zocht in de chronograaf. Het midden is een soort van wit/zilver met een sunburst motief die prachtig oplaait als je er mee beweegt door het licht.Wel wennen aan de wat stijve leren band maar na 2 weken aan de pols is deze al een stuk zachter en soepeler. Met mijn dunne 16.5cm polsjes twijfelde ik in eerste instanties of de lug to lug mooi op de pols zit. Echter door de zachte curve van de lugs voelt het precies goed. Ook het precies zien van de tijd is even wennen aangezien de grote wijzer in het midden van het vakje zit ipv op de streepjes (zoals ik gewend ben). De ovale pushers en de smalle kroon zorgen voor niet veel afleiding en juist een stukje continuïteit in de vorm. De pushers moet je wel met een beetje kracht indrukken om de chronograaf te starten en met een harde click te resetten. Het Zwitserse handgewonden uurwerk is mooi om te zien door de open caseback.




De specs:
Case
316L stainless steel case
Diameter: 39.0 mm
Height: 10.5 mm
Crystal: 3.4mm domed sapphire with anti-reflective coating inside
Lug-to-lug: 47.35mm
Sapphire crystal case back, screwed down, engraved
Bezel: step bezel, bevel bezel
Water resistance: 50m (5ATM)

Movement
Caliber LC-450 manual-wind column wheel chronograph
Diameter: 30mm
Height: 7.3mm
Frequency: 4 Hz / 28,800 vibrations/hour
Twenty-four (24) jewels
60 hours power reserve
Small second at 9 o’clock
Chronograph second in the center
30 minute counter at 3 o’clock
Finishing: blue column wheel with polished column tops, blue polished screws with white slot, Geneva stripes (Côtes de Genève) and circular-graining (perlage), gold coloured engravings
Adjusted to 5 positions (CH, FH, 3H, 6H, 9H)

Strap
Strap: genuine leather strap in Midnight Navy
Lug width: 20mm
Buckle type: double buckle and normal pin buckle
Size: 18mm
Quick release

Andere kleuren:


Meer info:
https://www.leboisandco.com/ of op instagram https://www.instagram.com/leboisandco/
Watch certificate: https://en.watchcertificate.com/

46 likes

Leuk verhaal om te lezen en gefeliciteerd met deze NA! veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Ziet er formidabel uit!!
Wat een gave aanwinst is dit!!
Ik wens je er dan ook een aangename tijd mee.:watch:

Prachtige foto’s ook en een inspirerend verhaal.
Leuk hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

nog niet van dit merk gehoord, maar
hij ziet er geweldig mooi uit :star_struck:
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd, heel mooie chronograaf. :ok_hand:

1 like

Fraaie aanwinst, ik snap je enthousiasme :ok_hand:

1 like

Ik was er ook niet bekend mee en was eigenlijk niet op zoek naar een chronograaf. Echter toen ik wat horloges ging proberen bij Bulang and Sons hadden ze toevallig de 1934 versie van dit horloge liggen dat me aansprak.


Toen wat onderzoek gedaan en gezien dat het een verse ‘‘startup’’ ook nog eens uit Nederland en dan ook nog eens uit Limburg had zeker mijn interesse. Na goede communicatie eerst via de mail en vervolgens via instagram had ik het gevoel dat het goed zat en eentje besteld.
Na een paar maandjes wachten (is pas batch 2) werd ik via insta uitgenodigd of ik het horloge wilde komen ophalen (normaal verzenden ze het)

3 likes

Erg mooi, veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst. Goed verhaal. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Mooi, gefeliciteerd

1 like

Mooie klok maar ligt het aan mij dat deze groter toont dan 39 mm? Veel plezier, beetje jaloers dat wel.

1 like

Leuk verhaal om te lezen. Prachtige NA :heart_eyes:
Gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Dat kan best. Denk wellicht door de kleur in combinatie met de dunne bezzel en het ronde/gedoomde saffierglas?
Weet wel dat ze in het echt heel anders zijn dan de internet plaatjes

Ah gaaf, de Lebois&co. uit het Chronogaaf topic. Mooi klassiek horloge maar dan nieuw. Staat je goed :ok_hand:t2:

2 likes

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd met je NA! Prachtig horloge.

1 like

Toffe ervaring. Gefeliciteerd met je leuke nieuwe chronograaf. Veel draagplezier.

1 like

Heel gaaf! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Hij is prachtig met als het verhaal erachter

1 like

Prachtige heruitgave :ok_hand:
Mooie maat, materialen en uitvoering.
Gefeliciteerd!

1 like