Mijn nieuwste aanwinst is een Celsus Racing Chrono met Valjoux 7733 uurwerk.
“Ticks all boxes” dacht ik, RVS kast in prima staat ipv een verchroomde kast, chrono pushers werken helemaal crisp, zwart-witte panda dial, zwarte wijzers, oranje “meatball” secondewijzer, maar toch, ik twijfel of dit een blijver is…
Wat een aparte indeling van de buitenste ring van de dial. Loopt de chrono-wijzer in 20 seconden rond?
Vast niet, maar wat betekent het dan?
Good question, dunno! Anybody?
geen idee.
Vind het wel een erg mooi klok, ondanks dat ik de kastvorm niet tot mijn favoriete vormen reken. Maar de gehele indruk is erg tof !
Gave klok, maar wat die buitenste schaal is inderdaad? Ik heb ook geen idee.
Ik zit al een poosje te denken wat ik van deze klok moet vinden; een panda dial is in principe natuurlijk het summum, maar als geheel doet hij het voor mij ook net niet; weet alleen niet waarom.
Misschien moet je hem gewoon even tijd gunnen, wellicht dat de klik er nog komt.
zit me opeens te bedenken. Is die schaal niet ook eentje die je op ‘nog-meer-vintage’ chrono’s tegenkomt ? Zo’n soort recht-evenredige tijdsmeting waarmee je bijvoorbeeld de afstand van het onweer kunt ‘meten’ … ? Heel vaag staat me zoiets bij.
Hier telt de rode schaal ook tot twintig. Ik heb die uitleg ergens hier op HF gelezen … ik zal eens proberen te zoeken/vinden
en nog een (maar nu blauw) :
Mijn beste,
Een vrolijke verschijning hoor!!
Ik wens je er veel plezier mee.
Orologio Signaturis Temporis.
Nops @Rolf_K dat zou een telemeter schaal zijn, beginnend met 1600m, ook leuk, hebben een aantal Sturmanskies van me.
Hier de link naar een artikeltje van wijlen Chuck Maddox over de vier meest gangbare schalen op een chronograaf. http://chronomaddox.com/4bezels.html
Maar waarvoor is die van deze…?
Wel dus, Bas, je hebt gelijk. Het is een telemeter-schaal in kilometers.
Mysterie opgelost
Zeker een mooie chrono met mooie panda wijzerplaat geniet er van!
Maar dit is toch een telemetric schaal volgens jouw link ?
Leuk horloge, Panda is altijd goed
Ik begrijp wat je bedoelt. Alles klopt op papier maar heeehh… Misschien even wennen?
Beauty!
Geen idee, ik kijk het maar even aan…
@Rolf_K Het gekke is dat ik die kastvorm normaal leuk vind, heb bv mijn Kasper Chrono die ik echt helemaal top vind en nog een andere 7733 met die kast in de la, ook meer dan ok… gek, gek, gek…
Heuer Monza-kastvorm. En niet sufgepolijst, ook nog; prachtig scherpe brushing op de kast. Ik zie 'm wel verschijnen in de verkoopsectie als je je bedenkt!
Verrek ja, Heuer Monza, dat is de dure variante ervan! Stukken smaakvoller dan de Opel Monza