Na de verkoop van mijn Hydroconquest had ik de behoefte, dacht ik, aan een horloge met een champagnekleurige wijzerplaat. Dat werd een mooie quartz van Grand Seiko. Stond schitterend naast mijn Aqua Terra die ik dagelijks draag.
Helaas bleef de zogeheten klik uit en merkte ik dat er veel overlap zat in de horloges. Daar waar ik de AT zou pakken had ik ook de GS kunnen pakken. Gelukkig een medeforumlid een plezier kunnen doen met het horloge.
Maar daar zat ik met een gevuld horlogespaarpotje en een leeg gevoel.
Het moest toch weer een diver worden met een diameter van max 39mm. Heb een polsomtrek van 17cm dus mag allemaal niet te groot zijn. Ook wilde ik idealiter een titanium horloge. Verder ook het liefst van een gerenommeerd merk.
Kijkend naar welke merken onder de Swatch group zitten, kwam ik op de site van Certina. Een merk waar ik weinig gevoel bij had, maar toch eentje die al sinds 1888 bestaat. Dus de heritage zit goed.
En daar zag ik em:
38mm
Titanium
Mooie dialkleur
Lichtblauwe lume
Met ongeveer 1000,- “betaalbaar”.
Gelijk op de bestel-knop gedrukt en gister kwam die binnen:
Serieus erg blij mee, en wat zit dat titanium lekker zeg. De maat is perfect en zelfs mn vriendin zat er gisteravond de hele avond mee om haar pols (ja zelfde polsomtrek).
Altijd al nieuwsgierig geweest naar titanium vanwege het gewicht en ik ben er wel enthousiast over!! De certina weegt 92gr vs 142gr van mijn aqua terra.
Mooi merk, prima kwaliteit horloges. Diverse gehad. Nu nog één vintage exemplaar. Maar sluit zeker niet uit dat er nog 'ns een nieuwe bijkomt. Veel plezier ermee! Sowieso geslaagd model, deze! En leuk man, dat je vriendin ook enthousiast is over de aankoop!