Na Certina DS Action automatic

Na een zoektocht naar een mooie duiker op dit horloge gestuit.

Ondanks mijn wensen van day/date en wr 1000m gevallen op deze klok. In mijn ogen een strakke duiker. Altijd al fan van Certina geweest en na een aantal quartz modellen te hebben gehad mijn eerste “echte” automaat.

Helaas alle links die erbij zitten nodig. Mocht iemand nog een full size link over hebben graag even een pb. Vind die “halve” links niet zo mooi.

Ik snap dat het enthousiasme groter zou zijn bij bijv. een high end Rolex, maar ook mijn beurs zegt dat deze heel mooi is!

31 likes

Niks mis mee hoor! Mooie klok!

Mooi horloge, proficiat!
Certina is altijd goede kwaliteit!

2 likes

Mooie klok! Heel veel draagplezier :+1:

Supermooi horloge hoor :+1:
En die half rode secondewijzer is ook erg mooi!

Mijn beurs en mjn vrouw vinden mijn Seiko 5 al erg mooi… haha

Geniet van je nieuwe aanschaf :+1::+1:

1 like

Mijn beste,

Inderdaad niks mis met zo’n kordate Certina!!
Ziet er bijzonder appetijtelijk uit!!
Ik wens je er dan ook een energieke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Bedankt heren, ben er ook erg content mee.
Volgens mij heeft het nieuwe model een andere bezel (minder hoekig). Deze bezel lijkt op die van mijn aqauracer. Moet eerlijk zeggen, lijkt erop alsof ze de kast hebben gedeeld…

De Seiko skx009 ook in mijn bezit toont dan wel weer kleiner, maar vond de pepsi bezel zo leuk…

1 like

Topklok!:+1:
Veel draagplezier gewenst.

Een blauwe heb ik bij de juwelier gepast, maar ondanks een zwarte Wenger diver wilde ik deze wel in het zwart. De Wenger gaat nu in de horloge koffer of wordt nog meer een beater.

Volgens mijn vrouw lijkt deze precies op mijn blauwe chrono aquaracer…

Om ervan af te zijn geantwoord dat ze gelijk had… Dat doe ik meestal als ik geen zin heb in discussie.

1 like

Erg mooi, heb m zelf ook en is wel een topper, zeker voor die prijs.

Ik heb geen prijs genoemd volgens mij…
Maar je hebt wel gelijk;-)

Mooi horloge!
Gefeliciteerd, ik heb hem ook maar heb er wel wat schakeltjes uit moeten halen.
Hij doet het ook leuk op leer vind ik mocht hij te strak zitten op staal. Ik heb een zwarte Hirsch Croco met rood stiksel erbij genomen. Past goed met de secondenwijzer en een heel andere klok dan.

1 like

Sta ik net bij een Certina gecertificeerde dealer voor een brede link en splitpennetjes.
Vraag terloops wat een servicebeurt kost.
De reactie van de verkoopster was, geen servicebeurt nodig, pas als hij kapot is. Een andere verkoopster vulde dat nog aan met “geen enkele automaat heeft service nodig”.

Toen ik zei dat ik een andere mening had daarover kreeg ik een glimlach en “de blik” van wat ben jij onnozel…

Jammer, want in het verleden daar wel heel wat (quartz) horloges gekocht.

Erg gaaf dit. Geniet ervan!

Lol, ach ja hoort erbij.

Maar mooie aanwinst, vind dit een ondergewaardeerd horloge. De afwerking is erg netjes en zit verder goed in elkaar. Veel duikplezier! :slight_smile:

Ik kan me altijd verbazen over de enorme zekerheid waarmee onkundige personen antwoord geven. Weten totaal niet waarover ze het hebben en denken dat de persoon tegenover hen nog dommer is dan zijzelf. Het is het ego wat hen belet gewoon eerlijk te zijn en te zeggen dat ze het niet weten. Ik neem het niemand kwalijk als die geen antwoord kan geven, je kunt niet alles weten.

Gelukkig is er het forum nog :slight_smile:

Belangrijker is de vraag of ze je wel hebben kunnen helpen verder? Ben wel benieuwd en wat dat dan eventueel zou kosten?

Ik vind dat de brushed finish van de kast het erg mooi maakt. Ik heb het idee dat horloge in ieder geval het meest gewaardeerde model is van dit merk. Ik vind dat het merk nogal ondergewaardeerd is.

1 like

Yep, helemaal mee eens.

1 like

Mooi horloge en in het zwart vind ik deze het mooist. :slight_smile:

Ze gaan bellen voor mij of het mogelijk is los de splitpennetjes en extra link te bestellen.
Mijn nummer is genoteerd…

Dit waren geen zaterdaghulpjes trouwens, werken er full time. Mijn vroegere gesprekspartner (en eigenaar) was er helaas niet. Kan mij niet voorstellen dat hij achter de uitspraken van zijn verkoopsters staat.