Na in 2021 4 horloges gekocht te hebben, had ik mij voorgenomen om 2022 geen horloges te kopen. Dat is bijdeze dus niet gelukt.
In mijn favorieten op Chrono24 stond al een ruime tijd een Christiaan van der Klauw Hypernova.
Ondanks dat, keek ik meer naar andere horloges, zoals oa een Rolex cellini moonphase, een PP calatrava 6119 en een VC patrimony.
Deze middag met het gezin vanuit ‘t gooi naar Apeldoorn gereden om een woning te bezichtigen. Zelf kom ik daar regelmatig voor werk, mijn partner echter niet en daarom wilde ze even de sfeer in het centrum proeven.
Dat was de gedachte.
Onderweg naar een Kruidvat wandel ik toevallig langs juwelier Van Hell met in de vitrine een klein deel ingericht met CvdK.
Het model in de kleur die ik mooi vind stond in de vitrine…
Tja… ik heb er nog nooit één in het echt gezien of gepast. Ik ken mezelf goed genoeg om te beseffen dat wanneer ik daadwerkelijk naar binnen stap ik er een stuk armer uit zou kunnen komen. Daarnaast heb ik mijn rugby-wedstrijdoutfit nog aan met bijhorende lichaamsgeur etc
Ik ben niet echt een twijfelaar, dus hop, aanbellen en naar binnen.
Ondanks m’n geurige sportoutfit werd ik zeer keurig te woord gestaan. Nadat ik mijn interesse in CvdK liet blijken werd ik vriendelijk uitgenodigd naar de CvdK showroom in de zaak. Hier kreeg ik wat meerdere kleuren in handen, maar mijn zinnen waren gezet op de blauwe plaat met blauwe band.
Na het passen en de uitleg heb ik toch na 10sec nadenken. (Geen idee waar ik eigenlijk echt aan dacht) beslist het horloge te kopen. De baby en peuter waren het inmiddels ook goed zat dus er was ook weinig tijd om na t denken.
Dit was alles behalve mijn bedoeling toen we naar Apeldoorn vertrokken. Die woning kunnen we nu dus niet meer betalen…
Complimenten aan Van Hell in Apeldoorn voor de zeer fijne behandeling en gastvrijheid. Ik kan iedereen aanraden hier te winkelen.
Een CvdK moet een beetje je smaak zijn, maar ik ben er iig heel blij mee.
‘Nuf said. Hier zijn de telefoon foto’s. Ik ben alles behalve een goede fotograaf, dus vergeef me de matige foto’s.
Klein detail: in dit horloge staat nog “Joure” waar CvdK gevestigd is. Deze verhuizen op zeer korte termijn naar Naarden. Kan zijn dat dit een van de laatste Joure uitvoeringen is. Tenzij ze dat niet aanpassen…
1tje voor de bescheidenheid: onderweg naar huis een tevreden man.