Niet zo belangrijk toch, je horloge is een sieraad, tijd zie je tegenwoordig overal om je heen
Tsja, dat is een mening, ik zie een horloge toch op eerste plaats als tijdmeting middel.
p.s. dit godenlichaam heeft geen sieraad nodig
Het is erg stil hier. Zijn er meer liefhebbers die een mening hebben over de Hypernova’s?
Ik ben wat zaken voor mezelf aan het “fine-tunen”. De Ariadnes zijn erg mooi, maar ergens ook wel weer wat druk.
De hypernova’s daarentegen zijn veel rustiger, maar op zich wel aan de forse kant. Hoe ze dan weer op de pols vallen, heb ik inmiddels wel gemerkt tijdens wat passessies, hangt ook van de kleur van de wijzerplaat af. Ik heb aardig brede polsen, dus ik denk dat ik ze kan hebben.
In ieder geval alle andere CvdK’s zijn financieel gezien er uit het zicht, maar ik loer al jaren.
Iemand ideeën, tips, aye or nay?
O ja, en occasions via Chrono24 is een uitdaging.
Hi Jaco,
Ik heb een Ariadne van 2019, die is imho wat formeler maar ook wat rustiger dan de Ariadne II sinds 2023 - hoewel die weer moderner oogt…
Ik heb de Hypernova ook wel eens gepast en hij valt zelfs met lichte wijzerplaat kleiner dan de diameter doet vermoeden. Echter kon ik niet wennen aan de indeling/subdials en vind ik de Ariadne weer beter in balans
@Hollywoodted heeft ooit een NA geschreven maar geen idee of de Hypernova nog in de collectie zit.
Dank je! Ja die van @Hollywoodted had ik inderdaad ook gevonden en die is alweer door zag ik.
De nieuwe modellen van de Ariadne lijkt het inderdaad wel afhankelijk te zijn van de kleur hoe “druk” ze zijn.
Ik ben oprecht benieuwd nog naar de nieuwe Maroon / rood-bruine (Ariadne).
Die hoop ik morgen nog te kunnen passen.
Ga eens bij Reijersen in Oudewater langs. Zij hebben bijna alle varianten op voorraad.
Vorig jaar heb ik voor mijzelf en mijn vrouw een Van der Klaauw bij hun gekocht en geloof me,
je wil daar graag klant zijn.
Inderdaad. Of ze staan als occasion voor list, wat niet waarschijnlijk is natuurlijk.
Overigens is dat geen issue. De Hypernova’s op list zitten aan de bovenkant van mijn budget en over afschrijving maak ik me geen zorgen, want CvdK is nog steeds en al jaren een grail en die komt eindelijk binnen bereik.
De ‘maroon’ Ariadne ligt ook bij Steltman in Den Haag en heb ik daar omgehad. Ik was wat teleurgesteld en vond hem slecht afleesbaar.
Maar vooral alle opties passen, Ace en Rijersen schijnen een goede voorraad te hebben.
Klopt inderdaad, ik heb daar inderdaad gepast. Gisteren ben ik nog geweest, omdat ze net de Hypernova met gouden en zilveren plaat weer binnen gekregen hadden. De Maroon Ariadne hadden ze niet.
Dus die snor ik nog even op. Maar van de Hypernova’s waren voor mij de zilveren plaat én de goud(stof) wijzerplaat de uitblinkers. De blauwe met gegalvaniseerde plaat was wel erg in-your-face. De lichtblauwe, gouden en witte hadden ze een tijdje terug niet op voorraad, maar die was gisteren weer aangevuld.
En helemaal eens dat het bij Reijersen steeds wel een feestje is.
Het frappante vind ik dat de Galvano blauwe door de kleur, of de relatief felblauwe band veel dikker lijkt dan hij is.
14,1mm voor een 44mm horloge met lange lugs moet je wel kunnen hebben. Met mijn 20cm relatief plattere polsen moet dat geen probleem zijn. Overigens nog steeds dun vergeleken met een willekeurige 39 of 40mm Grand Seiko van bijna 15mm.
Grappig, ik was bij Steltman om de JLC Master Ultra Thin Moon in diverse varianten te passen, maar heb vanwege de tijd helemaal niet meer naar CvdK daar gekeken. Maar Ik ga morgen naar Van Hell, ben daar toch in de buurt, daar hebben ze hem in beide winkels liggen. Dus ben benieuwd.
Ik wil en goed afweging maken, dus ik neem de tijd.
Ik vind toch de ‘standaard’ witte ariadne erg mooi hoor!
(geen idee hoe alles valt, ze lijken me per definitie altijd erg dik)
Ja en wellicht dat het juist minder opvalt dat de Hypernova’s wat meer in verhouding zijn waardoor de dikte minder opvalt. De Ariande en Hypernova zijn nagenoeg even dik en 40 vs 44mm maakt dan wel verschil in de verhoudingen.
Ok. Je hebt mij nu weer helemaal naar de Hypernova getrokken. Hij was een beetje ‘naar de achtergrond’ verdaagt…
Ik ben voor de Reijersen Edition met zalmkleurige wijzerplaat gegaan. Geen moment spijt van gehad.
Die is op zich ook mooi inderdaad. En voor wat betreft de HyperNova… Graag gedaan.
Heb je overigens een rubberen band bij je Ariadne? Adriaan liet me er één zien wat er ineens zo’n totaal ander horloge van maakte.
Nee ik heb er een extra donkerblauwe kalfslederen band bij gekocht.
Een rubberen band lijkt me ook wel wat, maakt het horloge wat draagbaarder ook bij warm weer,
Vind een leren band in de zomer een drama.
Is daar ergens een afbeelding van te vinden?