NA: Christiaan van der Klaauw Hypernova

Zo, deze hobby begint wel een beetje uit de klaauwen te lopen :joy:
(Heeft me wel wat gekost om dit grapje te kunnen maken)

De liefde voor klokjes, horloges, uurwerken of hoe je ze ook wil noemen sluimert al een aantal jaar en uiteraard heb ik de nodige Diesels en Tommy Hilfigers versleten maar op 1 of andere manier gaan die dingen ongeveer een jaar mee en dan hebben ze hun beste tijd gehad. Ik word al een dagje ouder en die kinderen van me worden ook wel groter als ze een boterhammetje minder eten dus tijd om een versnelling hoger te schakelen en m’n “fashion horloges” uit te wuiven. De gedachte (of m’n rechtpraat smoesje) : Als ik ooit “ga” wil ik mooie erfstukken achterlaten aan m’n kroost.

Afgelopen zomer (Ik zat toen al een tijdje te lezen op HF zonder account dus ik was een beetje voorbereid) stond ik in Griekenland per toeval bij een Seiko/Casio dealer en ik dacht: Ik doe eens gek en kocht 3 horloges, een Seiko Turtle King, een Seiko Presage en een Casio G-shock (GMT-B400).
Een duiker, een dresswatch en een daily beater dus.
BAM - in 1 keer klaar - nailed it. :see_no_evil:

Fast forward >> 3 weken later was ik met mijn vrouw in Boedapest en daar liep ik tegen (Ok, ik geef toe, ik had alle horloge winkels gegoogled) een Zenith Defy El Primero - gelijk verliefd :heart_eyes:
Maar ik was ook al bij de Breitling AD geweest en de Superocean Heritage deed me ook wel wat. Omdat ik wat twijfels had over de staat van deze “nieuwe” Zenith (Lederen bandje was versleten omdat ie al jaren in de vitrine lag en ik vertrouwde de AD niet. Ze konden niet eens een bandje wisselen, dat moest ik maar zelf doen. Dus advies aan de HF leden gevraagd en die waren duidelijk: niet doen, skip de Zenith en ga voor de Breitling.)
Dus de Breitling genomen - en tot de dag van vandaag geen spijt van - ook al was deze eigenlijk m’n 2e keus. (Dankjewel HF :smiling_face_with_three_hearts: )
Maar ik baalde wel een beetje dat die Zenith niet óók in m’n reiskoffer was terecht gekomen.

Daarna een Casioak gekocht (omdat het kan en omdat ik dacht dat ik er 1 wou) een Tissot T-Race (stoer ding maar iets te zwaar/lomp om lekker te dragen) en nog een Seiko 5 duiker omdat ie zo leuk en betaalbaar was. Gaat best wel lekker deze hobby.

Maar de Zenith liet me niet los dus ik kijk geregeld in het blauw en op Chrono en Catawiki en op die laatste “won” ik een veiling voor een min of meer schappelijke prijs. Yeee, toch de Zenith die ik wou. Maar na een paar dagen niks gehoord te hebben vroeg ik een updaten en plots werd de koop door de koper geannuleerd want het horloge zou stuk zijn. What are the odds

Uit frustratie dan maar een Christopher Ward C1 moonglow besteld maar die komt pas eind januari. (Ik wilde een BelCanto maar die was helaas niet meer leverbaar)

En toen
 kwam de CVDK Hypernova van HollywoodTed voorbij in het blauw en op 1 of andere manier dacht ik yes, deze gaat me helemaal over die Zenith helpen! (Time will tell
)
Wat een bijzonder ding is dat zeg. Dat je ze bijna niet ziet vind ik zelf een pluspunt. Echt een kunstwerk. (Hopelijk durf ik 'm te dragen en verdwijnt ie niet in de kluis)

Een paar berichtjes verder, een ritje van iets meer dan een uur, een gezellig praatje, wat geld overgemaakt en tadaaa: de honger is weer even gestild.

Genoeg gepiemeld, hier wat foto’s, keep in mind, valt niet mee om de ware schoonheid vast te leggen als je geen fotograaf bent.

De doos

Nog doos

Vergeef me: Ik wilde de tijd niet verzetten op 10 voor twee want heb de handleiding nog niet gelezen :wink:

Lijkt groot op de pols op de foto maar valt in het echt wel mee.

Kerstsfeer - nu mag het nog

Poging om de “sunburst” in beeld te brengen

Detailfoto 1

Detailfoto 2

En uiteraard: De achterkant. (20 foto’s gemaakt, maar door alle reflecties krijg ik deze niet strak op de foto.)

Zo dat was het, ben niet helemaal happy met de foto’s maar op zo’n miezerige dag valt het niet mee om binnen mooie foto’s te maken zonder goede belichting.

Dankjewel voor het lezen - en hopelijk komt die Christopher Ward Moonglow C1 snel.

228 likes

Leuk verhaal en wat een prachtig horloge! Geniet ervan.

1 like

Wat een schoonheid :star_struck: veel draagplezier gewenst.

1 like

Met deze gaat dat zeker lukken. :sunglasses:
Maar ik zou als ik jou was er gewoon zelf nog maar lang van blijven genieten, want ûh 
 wat een meesterwerkje! Veel draagplezier.

1 like

Mijn favoriete merk! Ik heb deze in het echt mogen zien toen hij nog van @Hollywoodted was. Prachtig ding!

3 likes

Top horloge. Geniet ervan.

1 like

Mooi verhaal! Ik vind dat ze prachtige horloges maken met een eigen identiteit! En hoewel fors qua omvang staat jij erg goed op je pols!

Veel plezier ermee!

1 like

Serieus gaaf spul. :ok_hand:

1 like

Heel gaaf ding, veel plezier ermee :+1:t2::ok_hand:

1 like

Mooie aanschaf, nu de rust nog :ok_hand: :crazy_face: :rofl:

1 like

Gefeliciteerd met dit schitterende horloge :star_struck:
“Geef me een paar jaar”, je bedoelt geef me een paar dagen? Wat ga jij snel!

1 like

Ja Tommy gaat inderdaad snel, kan me de eerdere topics nog herinneren :joy::joy:
Maar dit is wel een absoluut top horloge om aan je collectie toe te voegen. gefeliciteerd ermee en heel veel plezier ervan. Gewoon dragen Tommy, :grin::+1:

1 like

Bijzonder mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Prachtig horloge :heart_eyes:

1 like

Heel mooi en bijzonder. Wat een gave plaat en maanfase :star_struck:

1 like

Leuk verhaal en een bijzonder horloge. Deze zie je inderdaad niet veel. Mooie aankoop, gefeliciteerd!

1 like

Mooi ding dus wees er zuinig op. Geniet ervan.

1 like

Leuk verhaal en prachtige NA. Nu lekker genieten!

1 like

Gaaf gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!!!:+1:t2:

1 like

Lekker hoor, goed verhaal ook om in een jaartje van Diesel naar CvdK te groeten :ok_hand:t2:

Blijft erg mooi, zo’n Hypernova. Benieuwd welke richting het merk op gaat nu Pim aan het roer staat.

1 like