Mijn horlogeverhaal begon pas in 2022. Na een zoektocht van een paar maanden bestelde ik toen online een Christopher Ward C60 Trident. Dit horloge had alles wat ik toen belangrijk vond. Een goede waterdichtheid (300m), saffierglas, de buitenste bezel die niet te groot uitvalt, de mogelijkheid om het binnenwerk te bewonderen, datum, enz.
Na nog geen jaar later functioneerde de datum echter niet meer. Ik vermoed dat dit te wijten is aan de vele motorritten en sindsdien draag ik geen mechanische horloges meer op de motor maar beperk ik mij dan tot quartz.
ondanks dit mankement bleef ik de CW bijna dagelijks (behalve op de motor) dragen doordat ik merkte dat ik de datum eigenlijk nooit bekeek. Maar na verloop van tijd begon het mij toch te storen dat die datum constant verkeerd stond.
Enkele maanden geleden boekte mijn vrouw nog maar eens een 2-daagse naar Londen en bedacht ik mij dat ik mijn C60 rechtstreeks zou kunnen binnendragen in de showroom van Christopher Ward, gelegen in Mayfair. Zodoende een afspraak geboekt, dat moet want het is geen gewone shop maar een showroom en dus op afspraak. Dinsdag kwamen we rond 10.30u aan in Londen en om 12u stond ik op de stoep pal voor de barbershop waar de showroom zich op de 1ste verdieping bevindt.
Vriendelijk ontvangen, het probleem met mijn horloge besproken en of ik nog iets wilde passen
Ik had al een tijdje mijn oog op de C60 Lumière maar ja, ook een C60, die heb ik al. Dan maar de nieuwe C63 True GMT met een fractie doorkijk op het binnenwerk, mja, mooi maar een GMT spreekt mij niet onmiddellijk aan en het ontwerp is voor mij een twijfelgeval. Dan de Bel Canto, een blauw pareltje. Goed dat ik die eens kon passen, niet meer dan dat. Daarna de Loco in het oranje. Wat een prachtig ontwerp, Dat balanswiel dat je ziet draaien maakt het superleuk maar oranje is dan weer té opzichtig voor mij. Op dat moment was ik nog helemaal niet van plan om een horloge te kopen, dat was niet de bedoeling van mijn bezoek. Horloge binnendragen, genieten om de CW’s in het echt te mogen bewonderen en hup terug op weg om Londen te bezichtigen, dat was het plan. Een heel strak plan.
En toen bracht hij de Loco in het blauw
Mijn mond viel letterlijk open, wat was me dat! En niet alleen bij mij, ook mijn vrouw zei onmiddellijk die nemen we mee! Aanvankelijk wou ik er nog eens over nadenken want mijn laatste aankoop was nog maar in augustus toen ik een Seamaster (ook) in Londen kocht. Maar die Loco bleef maar aan mijn pols kleven terwijl ik hem in alle richtingen ronddraaide om het schouwspel van die prachtige blauwe dial te bewonderen die er werkelijk vanaf spat. Die prachtige bruggen met de beweging… Ik moet zeggen dat het niet lang geduurd heeft vooraleer ik besefte dat dit hét horloge is voor mij. Totaal onverwachts. Nochtans al veel naar de Loco gekeken online maar in het echt is hij onweerstaanbaar. De kogel was dus door de kerk en de Loco deed ik dan ook meteen om de pols terwijl de Speedmaster onherroepelijk in de pouch verdween die ik er gratis bij kreeg om vervolgens zo fier als een pauw door Londen te flaneren