NA: Chronograaf jaren 50

Waarom toch een 48?

Wat een pracht vintage chrono
Veel draag plezier

1 like

leg het plaatje maar naast de 51 en 48 op Ranfft.

Ja Ranfft
de site van de beste Dr. is niet altijd correct en al helemaal niet compleet. Ik heb inmiddels al 7 calibers naar Roland gestuurd om ze op te nemen in zijn database. Alleen de Lip R23 is daarvan tot nu toe opgenomen, hij zal druk zijn met andere dingen. In dit geval denk ik wel dat je gelijk hebt overigens. Wel vreemd dat er duidelijk een 5 onder het balanswiel te zien is. Misschien een platine van de 51 gebruikt, omdat het basiscaliber hetzelfde is.
Ik zou niet alles wat er op Ranfft staat voor zoete koek slikken. Ja, het is een onwijs handige database en petje af voor al zijn moeite. Maar lang niet alles staat erop en informatie als maten van de wijzers en van de opwindveer kan je beter ergens anders vandaan halen.

1 like

Wow, wat een mooie chrono, die honingraat wijzerplaat maakt hem erg bijzonder!

1 like

@Thijs_Kremers, @Vintage1982 Jullie hebben beiden een beetje gelijk. Ik heb het deksel verwijderd en eens goed onder de balans gekeken. Daar staat “54”. Ergo Landeron 54.
Groeten,
Ronald

1 like

Nog de toevoeging:

The original Landeron 48 featured a deep, curving hammer, a feature carried on to the 54,56, and 58.

The Landeron 51/151 features a conventional “boot” hammer, as does the 55, 57, 59/159, 80/180, and 81/181

Nu begin ik eindelijk ook iets te begrijpen van de Landeron familie :wink:

Bedankt voor jullie bijdrage!!!

2 likes