NA...Citizen Adorex....vely special šŸ‘šŸ˜

Zat al een tijdje te wachten op dezeā€¦je kent het welā€¦postnl app 2x per dag checken maar steeds maar niksā€¦zaterdag gewoon de app ook gecheked en niks. Na dan zondag maar nog een keer op de internationale web pagina checkenā€¦echt he :rage: ā€¦lag gewoon van zaterdag om 11.00 op het postnl afgiftepuntā€¦ grrrrrrrrrrā€¦postnlā€¦ :persevere:

Maar nu deze aparte vogelā€¦

Dit is de grootvader van de NY series (8200)ā€¦dit is de eerste met de rotor die maar richting Ć©Ć©n kant op het horloge opwindtā€¦maar dat is niet het unieke aan dit horloge.

Het unieke aan deze serie met het 8000 uurwerk is dat je via de kroon(standje 3) de fijnafstelling kan regelen van het uurwerkā€¦Citizen heeft deze maar heel kort gemaakt en is daar mee gestopt en toen de Adorex 8050 serie gemaakt waar de fijnafstelling gewoon normaal op het uurwerk zit.

Even een vraag voor de vele experts van uurwerken op HF: Heeft een ander merk zoiets gemaakt nu of in het verleden? (fijnafstelling via de kroon)

Foto van het hendeltje wat aan de fijnafstelling zit:

Gebruiksaanwijzing:

TagampInstructions_zps5a29ae6b

Fotoā€™s van de Adorex:

(Had de strepen op de wijzerplaat trouwens niet gezien op de fotoā€™s van de verkoperā€¦dus was voor mij een verassing :blush: )




Het 8000 uurwerk loopt in 28.800 bph zijn rondje en heeft ook nog secondenstop(hacking)

Bedankt voor het lezen en kijken :+1::grinning:

67 likes

Bijzonder horloge weer :+1:
Van harte

1 like

Dank u :+1::grinning:

1 like

Mijn beste,

Fantastisch!!
Een inspirerende introductie van een schitterende Citizen!!
Mooie fotoā€™s ook!!
Ik wens je er een eindeloze tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Dank je vriendelijk :ok_hand::grinning:

1 like

Heel bijzonder, van harte met deze aanwinst! :smile: :+1:

1 like

Merci :blush:

1 like

Tsjongeā€¦je weet ze altijd wel te vinden heh Nilsā€¦super. Erg leuk model weer. :ok_hand:

1 like

Thanks David :+1::grinning:

1 like

Mooie en bijzondere aanwinst, Nils, zoā€™n fijnafstelling heb ik nog nooit eerder gezien :ok_hand:

1 like

Adoring watch :wink:. Gaaf hoor Nils!

1 like

Wat een gave vondst. Je weet ze inderdaad te vinden.

1 like

Heel mooi, zoiets heb ik nog nooit gezien. :ok_hand:

1 like

Wat een leuk ding is dat. Bijzondere wijzerplaat ook.
Die fijnafstelling is een buitengewoon gave optie. Ik vraag me alleen af hoe dat werkt. Een beetje proberen tot ie netjes loopt? Rechtsom voor de + of is dat linksom? Gewoonlijk wordt een timegrapher gebruikt en weet je direct of en wat de afwijking is.

1 like

Heel gaaf! Nooit eerder van deze techniek gehoord. Gefeliciteerd vriend.

1 like

Heel tof systeem, leuk horloge ookšŸ‘

1 like

Die fijnafstelling via de kroon.:heart_eyes: Wat jammer dat ze daar ooit weer vanaf zijn gestapt.

Gaaf horloge Nils, van harte! :+1:

1 like

Mooi klokkie. Leuk voor je collectie door de aparte fijnafstelling :+1:

1 like

Schitterend Nils!:+1:
Waar haal je ze toch elke keer vandaan?:astonished:

1 like

Dank je :+1::grinning:

1 like