NA...Citizen Adorex....vely special šŸ‘šŸ˜

Thanks :+1: ā€¦ja die naam :ok_hand::grin:

1 like

Merci :+1::grinning:

Dank je wel :+1::grinning:

Thanks!

Ze zijn er misschien daarom ook mee gestoptā€¦Sweephand legt uit dat dat moeiljjk is en dat je toch ook het uurwerk open moet hebben om de fijnafstelling te zien bewegenā€¦ik was vergeten om een linkje naar de 8000 Adorex erop te zettenā€¦bij deze alsnog:

1 like

Dank je welā€¦

Ik denk omdat het toch moeilijk is te stellenā€¦ze hadden er eigenlijk een metertje op moeten zetten of open caseback ofzo dat je de hendel voor de fijnafstelling ziet bewegen :grin: ā€¦ maar goed ik vind het leuk om zoā€™n ā€˜proefmodelā€™ in de collectie te hebben :ok_hand::grinning:

1 like

Dank uā€¦

Jaā€¦ hiervoor vind ik dat leuk :+1::grinning:

1 like

Dank je wel vriend :+1::grinning:

Merci :+1::grinning:

Jagen in de nacht :owl::ghost:

1 like

Merci :+1::grinning:

1 like

Heel bijzonder zeg. Wist niet eens dat zoā€™n fijnafstelling bestond. Mooie Citizen (ook zonder die fijnafstelling). :+1:

1 like

Bijzonder mooi model weer, bij sommige Seiko en ook andere Citizen monocoque kasten zie je wel dat je met een schroevendraaier van buiten de snelheid kan instellen maar dit is natuurlijk veel makkelijker :slight_smile:

1 like

Dank jeā€¦

Wist wel van deze Citizen maar had niet verwacht deze tegen te komen aanzien ze vrij zeldzaam zijnā€¦blijkt wel dat afwachten en speuren op het web zo af en toe de moeite waard is :+1::grin:

1 like

Oh? Bij vintage? Waar zit dan meestal een schroefje ofzo? ā€¦Wist ik niet dit :thinking: ā€¦de LM van mij heeft ook een monocoque kastā€¦

Leuke aanwinst. Maar handig vind ik het systeem niet echt vind ik. Als je niet weet hoe het werkt of weet dat het uberhaupt bestaat ontregel je dadelijk het hele horloge. :open_mouth:

1 like

Ja daar zat ik zeker Ć³Ć³k aan te denken ja :+1::grin:

Maar eerst eens kijken hoe hij loopt en misschien met het uurwerk open beetje proberen :flushed::grin:

1 like

Super gaaf horloge @Slin, ik zou alleen iedere keer bang zijn dat ik hem helemaal ontregel als ik de kroon eruit trek.

1 like

Ik heb de nummers niet zo paraat, maar ik heb een Seiko chronometer en twee Citizen Cosmotron horloges met zoā€™n voorziening. Een schroefje met een pakking losdraaien en daaronder zit dan het stel schroefje. (O ja, ook nog ergens een oude Croton die dat kan)

1 like

Dat zal niet zo maar gaanā€¦om de 3e stand te krijgen moet je nogal kracht erop zetten heb ik begrepenā€¦veiligheid wat Citizen heeft ingebouwd :ok_hand::grin:

1 like

Ah ā€¦en dat schroefjeā€¦ah ja wacht de Cosmotron Special heeft dat ook ja, gewoon op de caseback :+1::grinning:

1 like

Speciaal horloge Nils, had er nog nooit van gehoord.
Enjoy :+1:

1 like