NA: Citizen BN0000-04h Monocoque

Mooi hoor ik heb de zelfde citizen. Met aardig wat krasjes op het glas. Wordt voornamelijk gebruikt als beater.:ok_hand::ok_hand::+1:

1 like

Die kan er voorlopig weer tegenaan. Coole beater! :+1:

1 like

Netjes hoor, gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Okay, ik ben mij bewust dat dit topic al een paar jaar oud is. Maar mij staat nu een vergelijkbaar avontuur te wachten met m’n eerste monocoque case (onderstaand) en ben ik toch even benieuwd naar een aantal dingen en hoop ik vurig op een aantal handige tips :slight_smile:

In hoeverre is het mogelijk om weer in contact te komen met deze persoon? De getoonde 393-7800 pakking zou ik graag vervangen op m’n Solar-tech 180 bij het wisselen van het glas. Helaas heb ik al moeten concluderen dat de genoemde saffiertjes niet gaan passen op mijn model. Dus daar hoef ik dan ook niet naar te vragen. (want saffier zou wel zoveel toffer zijn!)

Wat is doorgaans de makkelijkste manier hiervoor? Op de foto’s van TS wordt een zakmes getoond. Zou het met een van de onderstaande tools ook lukken of is de “snede” daarvoor niet fijn genoeg?

image

Of is er iemand die dit soort opties al heeft geprobeerd?

Ik sta open voor alternatieven! :slight_smile:

Ik zal eens kijken of ik het mailverkeer heb bewaard en zijn gegevens kan terugvinden.

De bezel heb ik er toen afgekregen met een stevig mes. Dat was een behoorlijke worsteling, kan ik me nog herinneren. Denk aan je vingers als je hieraan gaat beginnen en bedenk dat je snel de kast beschadigd met een mes,.omdat je behoorlijk kracht moet zetten.

Inmiddels heb ik zo’n gereedschap je, die je toont. Maar die heb ik niet gebruikt op dit horloge. Lijkt me beter dan met een mes klooien.

Een tip die ik kan geven, die ik zelf kreeg toen ik net klaar was, vervang gelijk de capacitator/batterij. Die van mij doet het gelukkig nog steeds prima, maar eigenlijk had ik die gelijk mee moeten nemen.

Mogelijk dat als je de maat neemt van het bestaande glaasje, je een standaard saffierglas in die maat kan bestellen.

Succes, ik ben benieuwd.

1 like

Yes please! :pray:

Ah top! Mijn ervaring met een mes is namelijk ook niet al te best. Dus het valt goed dat deze tool beter zou moeten werken. (ook hier heb ik namelijk pech mee gehad. :see_no_evil:)

Die heeft de vorige eigenaar eind vorig jaar nog laten vervangen. Dus daar maak ik mij weinig zorgen over. :slight_smile:
Ik hoop vooral dat die witte nylon pakking die de bezel en het glas afdicht er netjes uit komt. Want buiten jouw contactpersoon om kan ik die nergens voor een fatsoenlijk bedrag vinden… (Ja… in de VS voor 15 usd plus 50 usd verzendkosten… :expressionless: )

Het is inderdaaad sowieso een goed idee de maat even op te meten wanneer hij eruit is. Dat geeft mogelijk weer opties.

Dank voor de tips tot zo ver! Over 2 weken landen de onderdelen die ik al wel heb gevonden op de mat en kan ik starten. :partying_face:

1 like