NA: Citizen BN0150-61E

Vandaag viel alles samen. Terwijl ik met een mede forumlid aan het babbelen was over een horloge welke ik in de verkoop had ging de deurbel. Daar stond een vervoerder met mijn nieuw bestelde horloge, of ik invoerrechten wilde betalen. Nou, liever niet maar soms heb je geen keus. Apart dat dit soms wel en soms niet nodig is… Wel was ik onder de indruk van de bezorgtijd. Afgelopen zondag besteld in Singapore en op woensdag in huis, voorwaar een nieuw record.

Nu zal jullie dit een zorg zijn dus snel door naar het pakje;

Eenvoudig en voor mijn gevoel te licht doosje :grin:

Uiteindelijk kwam er weer een doosje tevoorschijn met enkele boekjes. Toegegeven, ik heb wel eens een Zwitsers horloge gekocht waar naar mijn mening een ietwat luxere verpakking bij zat;

Na het openen van het doosje blijkt er netjes mijn bestelling in te zitten. Verpakt in wat plastic met beschermfolie op een, jawel! presentatie kussentje…

Aangezien het horlogebandje wat aan de grote kant was moest ik deze inkorten. Dit bleek niet heel gemakkelijk maar met wat geduld en vreemd genoeg een beetje WD40 heb ik dat klusje uiteindelijk geklaard.

Wat is het? Deze Citizen is een Eco-Drive duiker met uiteraard een quartz uitwerk. De diameters bedraagt 44 mm en de hoogte is 12 mm. Geen saffierglas maar mineraal glas wat volgens mij niet ontspiegelt is. Het horloge is wel magnetisch afgeschermd. De bedoeling is dat dit een soort klus annex vakantie horloge wordt.

Ik heb dit horloge niet in Nederland gekocht omdat dit model, met stalen band, niet in Nederland wordt geleverd. En die stalen band is, gezien de prijsklasse van het horloge, best bijzonder. Deze band heeft namelijk solid end links (wat is hier het Nederlandse woord voor?) en een sluiting welke “on the fly” is af te stellen. Dit systeem dient tevens als verlenging voor gebruik met een duikerspak.

Aangezien ik volgende maand wat meer in de buurt van strand en zee te vinden ben hoop ik daar met de Citizen vrienden te kunnen sluiten. Mocht er behoefte zijn aan een “maand later” update dan hoor ik dat graag. Mocht die behoefte er niet zijn dan durf ik niet te beloven dat die er niet komen gaat…

Omdat ik mij qua foto’s moet behelpen met een telefoon zal ik onderstaand onder andere wat foto’s plaatsten van iemand die het wel kan;

En ter afsluiting nog een foto van het horloge gemonteerd op het laadstation;

Bedankt voor het kijken en een mooie tijd!

23 likes

Hele toffe klok! Veel draagplezier

1 like

Proficiat !

en best mooie lume meestal bij Citizen

1 like

Gefeliciteerd! Mooie opnames met de 4 seconden belichtingstijd. ‘Loopt’ zo’n eco drive nou meteen uit de doos of moet deze eerst opladen tot een bepaald niveau?

1 like

Gefeliciteerd. Mooie Citizen, lijkt mij een goede zomerklok. Deze band (in ieder geval de sluiting) zit volgens mij ook op de Excalibur BN0100-51E, ik vond het zgn. ‘ratcheting clasp’ systeem erg prettig voor microverstelling. Vooral bij warm weer is het prettig dat je de band eenvoudig iets ruimer kunt maken.

Groeten,

Stefan

1 like

Een heel erg mooie citizen!
Veel draag plezier ermee.

1 like

Goeie vraag! Bij het openen van de doos begon de Citizen vrijwel meteen te “lopen”. Maar wel met interval van twee seconden. Dit zou het horloge doen als deze bijna leeg is. Na ca. 5 min. bleek er voldoende “sap” te zijn om normaal de tijd weer te geven…

1 like

Hoi Stefan, wat je zegt klopt, het is een mooi systeem. Als ik mij goed herinner heb jij die Excalibur of heb je deze gehad…

Nice👍 En mooie foto’s!

1 like

Mooie aanschaf, Citizen als werkpaardje is altijd goed en ja, we zijn hier gek op strandfoto’s :+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een mooie aanwinst, geniet er van.:four_leaf_clover:
(Schitterende foto’s ook)

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ja die uitwerkjes van Citizen zijn top zolang ze niet uitgewerkt zijn natuurlijk :wink:
Zonder gekheid, mooi hoor, veel stranddraagplezier!

1 like

Mooi zeg! Proficiat :+1:

1 like

Lijkt me een goede keuze.

1 like

schoon klokske!

1 like

Proficiat! Leuk opgeschreven ook :+1:t2:

1 like

Gehad inderdaad :slight_smile: Een jaar geleden ongeveer.

Groeten,

Stefan

3 likes

Prachtig horloge! Gefeliciteerd.

1 like

Zeer fraai :+1: veel draagplezier.

1 like

Oeps, niet goed nagelezen… Dank voor bericht!

1 like