NA: Citizen 'Caliber 0100'

Ik geef eigenlijk niet om dreswatch.
Duikers en G-Shock is wat ik wil.
Maar als ik een dresser zou willen hebben dan was het deze, wat een perfecte en wat een prachtig horloge, genieten is met zoiets om de pols niet moeilijk.:smile:

1 like

Waar is hij te koop…:wink:

1 like

Ik zou het horloge niet in een hokje willen plaatsen. Want dit kan toch met bijna alles :smile:

7 likes

Ik moet je volkomen gelijk geven, hij is prachtig.:+1::smile:

1 like

Wat een waanzinnig mooi horloge!

1 like

Niks mis mee krijgt hiermee een andere betekenis. Schitterend verhaal trouwens.

1 like

Zeker niks mis mee!

7 likes

Formidabel :+1:
Zijn die in EU iet of wat aan ok prijs op te pikken?

Ik haal dit topic na zeven maanden weer even naar boven. Omdat het de enige is, dit is zo’n unicum, dat moet weer even onder de aandacht.

Nondedieu. Met zichtbodem. You lucky cocksucker, zou ik bijna willen zeggen. And I mean that in the best of ways. Man man man man man, wat een ding. Ik ben deze meer gaan waarderen na aanschaf van mijn Chronomaster, maar hoe langer ik naar deze 0100 kijk hoe meer hij me aanspreekt.

Ik vind deze vele malen mooier dan die allerdunste die ze hadden. Dit heeft body en diepte, en dat heeft zo’n minimalistisch horloge in mijn optiek nodig.

Pauper-uurwerken. Maar zelfs mijn Citizen is ondermaats.

@Vinsen, groeten van z’n ondermaats presterende broertje.

Wanneer post je de 0100 weer eens in het Chronomaster topic, zodat dat even met een zuchtje stil valt?

5 likes

Bedankt voor je leuke enthousiasme, het was voor mij al bijna weer normaal geworden!

Ik heb inmiddels nog een witte erbij met een heel ander karakter, maar net zo fijn en precies. Op sommige vlakken nog mooier om naar te kijken. Die moet ik nog steeds een keer goed toevoegen aan dit NA topic.

Die van jou is ook nog wel echt smullen! En prachtige foto’s.

5 likes

Dit horloge is het zeker waard om onder de aandacht te zijn (of te blijven). Waanzinnig gaaf!!

2 likes

Gewetensvraag: Lopen ze allebei exact op dezelfde tijd, met als referentiepunt een atoomklok? :slight_smile:

Er is voor allebei wat te zeggen, maar die donkere is in z’n strenge uiterlijk net wat cooler. Evengoed: Prachtig. Wat een set.

Dank! Die Duratect coatings zijn echt de bom, op die dingen. Jammer dat ze dat bij Seiko niet doen, want je ziet aan m’n GS dat ie zo zacht is als boter:

Bij 1200 Vickers zit je aan de Tegiment / Ice hardening / Archimede Protect hardheid, maar dat Duratect Alpha is echt next level, daar kan mijn Duratect White ook weer niet aan tippen.

Ik blijf die Citizen 0100’s echt wondertjes vinden.

Joh, doe eens wild, verspijker er gewoon een apart NA topic aan. Dan zijn er twee. :slight_smile: Of een “jaar om de pols” achtige review. :+1:

1 like

Wow, heeeel gaaf, en ziet er op jouw foto’s beter uit dan ik had gedacht. Gefeliciteerd!!!

1 like

Daar hebben Japanse horloges wel vaker last van, neemt niet weg dat het nog steeds een klein risico was om blind te kopen afgaande op de normale afbeeldingen.

Mooi horloge hoor! Leuk ook de techniek erachter.

Youtube

2 likes

En bevalt deze mooie Citizen nog steeds?

1 like

En bevalt deze mooie Citizen nog steeds?

En of! Voor mij zijn het perfecte horloges ook nog na drie jaar. Lopen precies op de seconde en zien er als nieuw uit.
Af en toe kijk ik weleens naar, of pas, een ander horloge. Gelukkig kan er niets in de buurt komen van deze qua comfort, duurzaamheid en looks :slight_smile:

4 likes