NA: Citizen 'Caliber 0100'

Ik was afgeknapt op die 5 seconden per jaar. Gelukkig was er een alternatief.

Nee gekheid, allemaal mooie spullen uit Japan! Maar dit design is net even wat verfijnder en kleiner dan GS nu te bieden heeft. En de aanschaf van deze was ook gewoon een eenmalige kans die ik moest pakken. Ondertussen ben ik nog op zoek naar een leuke GS :blush:

2 likes

Moet zeggen dat ik hem ook wel echt mooi vind. Blijft een mooie prestatie en qua concurrentie niet eens nodig, want het vorige uurwerk was qua specificaties al nauwkeuriger dan bijv. een GS.

Pfff, wat n stelletje leugenaars zijn die Jappen toch!

1 seconde per jaar… Da’s nog niks. Wat dacht je v 1 seconde per millennium!

Hij is alleen niet zo dun als de Citizen.

Oh wacht, hij moet wel opgeladen worden. Dan hebben ze bij Citizen toch niet gejokt :upside_down_face:

Alle gekheid op n stokje, proficiat met dit prachtig stukje wonder! En je wordt er in 020 niet om neergeknuppeld :wink:
https://www.horlogeforum.nl/t/veilig-door-020-met-je-dure-horloge-tips/270198?u=marnixmoed

5 likes

Haha! De draagbaarheid en onopvallendheid zijn wel prettig :wink:

1 like

Vraag is dan welke als je deze Citizen al hebt… Mooie Spring Drive?

1 like

Men wou dat ik u was (Koot en Bie)

2 likes

Helaas nog geen Spring Drive voor mij gezien. Wie weet ooit, want ik vind de techniek en glijdende secondewijzer wel magisch mooi.

2 likes

Geweldige klok, zou voor mij het einde van mijn hobby zijn gezien alle specificaties :wink:
Sierlijk in zijn eenvoud en zo te zien fantastisch afgewerkt.

Die en mijn Ray Mears en klaar is kees (Daddel).

Geniet ervan, en niet met mate.

3 likes

Specificaties liegen er idd niet om. De afwerking op de band en de kast mag er ook zijn zeg. Veel draagplezier!

1 like

Supermooie techniek en dito horloge👌

1 like

Wauw, prachtig! Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Prachtige techniek zeg en bijzonder mooi Horloge. Japanse high end is toch wel een klasse apart. Dat zie je bij horloges, cameras, auto`s en andere technologische ontwikkelingen.
Heel veel draagplezier (ennn je hoeft waarschijnlijk ook niet bang te zijn dat het horloge op een dag van je pols getrokken wordt :wink:

2 likes

Citizen heeft af en toe wel es van die klats in your face Seiko.

Hadden die Kinetic, kwam Citizen met Eco Drive Duo.

Hadden die de 9F in hun GS, komt Citizen nu hier mee.

3 likes

Less is more, inderdaad. Wat een sieraad!

2 likes

Laat ze elkaar maar aftroeven ; er ontstaan zo prachtige oplossingen waardoor wij nog betere horloges kunnen kopen :+1:

2 likes

Wat n understated horloge is dit toch.

Geen herkenbare indicaties als GS, superlative quartz :wink: ofzo op de wijzerplaat.

Zou m waarschijnlijk niet eens herkennen als ie langs mn neus voorbij komt. Je moet echt t model kennen om te weten waar je mee te maken hebt.
Ik hoop em n keer op de rommelmarkt voor 1 euro mee te kunnen nemen :upside_down_face:

2 likes

Ik stuur wel een PB als ie afgeschreven is :wink:

1 like

Technisch of economisch? Van t laatste is eenmaal in handen de helft er al van af :sob:

Het is immers geen Submariner. Dan was er eenmaal buiten de deur vd AD zelfs, uhm… opgeschreven/bijgeschreven? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat ik mij wel afvraag bij dit horloge: wat te doen als je erachter komt dat het horloge na een jaar een afwijking heeft van 2 (twee) seconden. The horror!

1 like

Ik denk dat ik 'm dan weer goed zet. En het vervolg wat meer in de gaten houden. Dat werkt toch bij elk horloge hetzelfde? :smile:

1 like