NA "Citizen Duiker NY0040"

Wat meer vertellen:

Citizens zijn ruk. Het bezelsysteem is ruk, het horloge is ruk en de rotor klinkt luidruchtig. Ik wil geen Citizens meer in dit huishouden zien. Ik kan wel zonder.

Ik had 5 pleisters om mijn vingers wegens afgebroken scheermesjes. Daarna ben ik uitgeschoten met een Cold Steel Bushman, onder mijn nagelriem en hij haalde mijn halve duim open. Hallo secondelijm, ik ga niet naar het ziekenhuis.

Toen kwam ik er dankzij de geweldige hulp van @Marco_T en @Abel achter dat het niet nodig was geweest :joy:. Jullie worden wel bedankt voor de hulp :upside_down_face:

Wat laten zien:

Een Yobokies DD saffier met blauwe AR op de NY0040

Gegroet :v:

12 likes

Kun jij (of @Marco_T of @Abel) misschien vertellen goe je die #$&^ bezel los krijgt? Ik heb inmiddels al mā€™n trouwe Victorinox vernaggeld en de secondelijm is hier inmiddels niet meer aan te slepen. :persevere:

1 like

Haha ik niet dus. Maar schijnbaar kan het saffier geplaatst worden zonder de bezel te verwijderen omdat het glas geen facetranden heeft :joy:

Dus het was hier pure ellende om niks :smile:

1 like

Ah dank. Zo dus. Niet wanhopig hoor.

1641309

2 likes

Vandaar de vinger fotoā€™sā€¦

Scheer mes als gereedschap? Lijkt me vragen om problemen.

Ik heb de bezel los gewipt met een kastmes. Zoā€™n korte die je goed kan duwen en dan wat omhoog en naar beneden wrikken. De bezel zit nog al stak om de kast. En dan geborgd met een dun rubber ringetje die in de bezel ligt.

Daar onder zit een ring die geborgd ligt, met 3 veer stripjes die de ring onder druk houd en voor het 1 richting laten draaien zorgt.

Schitterende en degelijk systeem.:sweat_smile:

Maar fijn dat ik iets kon beteken.

2 likes

Ah. Het codewoord voor grof geweld :star_struck:
Dankje, gelukt:

2 likes

Hey, er zijn dus meer modellen vanā€¦ De oude van @Brambo had dus een rubber ring. Deze zoā€™n gare stalen ring.

Kerel, waarom moest die losā€¦ Weet je wel dat deze krengen nog moeilijker weer vast gaan? Zorg er voor dat die veer ring weer plat is. ik zie dikke knikken, zo past die niet meer in de bezel. En als je dat gedaan hebt plak die stomme ring meer vast met siliconen vet in e bezel. 2X gedaan en 2X met een mini duwtje weer vast. Gewoon in 3 tellen.

Zonder vet, zeker 5 tot 10 minuten aan het prutsen geweest zonder het gevoel van Okee gaat goed.

1 like

Gave Citizen hoor.

2 likes

Ja, ik heb er nu al spijt :rofl:
Het begon ermee dat ik het horloge grondig schoon wilde maken. Vervolgens kreeg ik de bezel er niet af.

En toen werd ik eigenwijs. :innocent:

Nu eens kijken of ik het spul ooit weer in elkaar krijg. Bedankt voor de tip van het siliconen vet :+1:

1 like

:nerd::rofl:

ja ik ken dat soort stunts, later denk je: Mmmm soms ben ik toch zoā€™n eigenwijze ā€¦, Nu is die stukā€¦

2 likes

Han. heb je ook een foto waar ik die bolling in kan zien? van opzij ofzo. Nu denk ik van Tja is die nou veel mooier als plat?

Maar Wat @Lasalle ook zegt. Mooie Citizen :grin:

Nee, heb ik niet! Als ik eraan denk maak ik er morgen nog eentje.

1 like

Nogmaals bedankt @Abel :+1:
Rustig veertje netjes recht gemaakt. Daarna ingevet; plopte zonder moeite weer terug. Zit weer mooi strak en draait soepel. :grinning:

3 likes

Blijkt dus inderdaad verschillende modellen te zijn. Bij het ene exemplaar is het een bezel met een klokring eronder en bij de ander een bezel, klokring en een soort van Vostok veer. En vooral die laatste is er bijna niet af te krijgen.

3 likes

Dat zijn wel heule nette prijzen :-:hugs:

1 like

Je mag het systeem ook een Rolex bezel spring noemen hoor :joy:

1 like

Zo ver strekt de ervaring nog niet.

1 like

:+1: geluk is met de dommenā€¦ :scream:

1 like

Iemand nog tips voor mijn mogelijke zoektocht naar een originele bezel in goede staat?

@lassale, jij wist toch waar je nieuwe zwarte kon krijgen?

1 like