Onlangs 2 Seiko 5’jes binnen laten komen. Deze gaan beide terug. Toch bang dat ik spijt krijg van mijn inpulsaankoop. Maar daarvoor in de plaats een ander horloge gekocht (waar ik geen spijt van krijg), een Citizen uit de Super Titanium collectie, de NJ0180-80X.
Een tof horloge gemaakt van titanium. Citizen doet er nog een coating overheen (Duratect noemen ze dat) waardoor het titanium veel harder wordt.
Het horloge wordt aangedreven door een 8213 caliber wat zeg maar gepikt is van Miyota.
De wijzerplaat is ook erg fraai. Een soort ijs-achtige textuur in een groenige kleur. En als je goed in het licht kijkt en met het horloge speelt dan zie je er ook metallic en donkergroen en grijzige kleuren in terug.
Het horloge weegt nog geen 100 gram en draagt super comfortabel. Niet te licht, je voelt nog steeds een horloge om je pols.
Enige waar je op moet letten is dat als je de band wilt inkorten dit horloge met pennen en busjes werkt i.p.v. splitpennen. Ik ben dus al 1 busje kwijt want ik moest het bandje zo nodig aan de tuintafel in de zon inkorten waardoor ik het eerste busje op de tegels liet vallen en niet meer kan vinden .
En voor diegenen die weten dat ik voor een Grand Seiko spaar (voor eind volgend jaar). Ja, daar spaar ik nog steeds voor wat niet wegneemt dat ik tussentijds zo nu en dan alsnog ook andere horloges koop .
Congratulations met je nieuwe Citizen Reinier.
De pin and collar armband zijn a pain in the as to adjust.
Met een paar koelkast magneeten met tape aan een zachte worstel bevestigen en zachtjes over de tegels vegen.