NA Citizen NJ0180-80X

Onlangs 2 Seiko 5’jes binnen laten komen. Deze gaan beide terug. Toch bang dat ik spijt krijg van mijn inpulsaankoop. Maar daarvoor in de plaats een ander horloge gekocht (waar ik geen spijt van krijg), een Citizen uit de Super Titanium collectie, de NJ0180-80X.

Een tof horloge gemaakt van titanium. Citizen doet er nog een coating overheen (Duratect noemen ze dat) waardoor het titanium veel harder wordt.

Het horloge wordt aangedreven door een 8213 caliber wat zeg maar gepikt is van Miyota.

De wijzerplaat is ook erg fraai. Een soort ijs-achtige textuur in een groenige kleur. En als je goed in het licht kijkt en met het horloge speelt dan zie je er ook metallic en donkergroen en grijzige kleuren in terug.

Het horloge weegt nog geen 100 gram en draagt super comfortabel. Niet te licht, je voelt nog steeds een horloge om je pols.

Enige waar je op moet letten is dat als je de band wilt inkorten dit horloge met pennen en busjes werkt i.p.v. splitpennen. Ik ben dus al 1 busje kwijt want ik moest het bandje zo nodig aan de tuintafel in de zon inkorten waardoor ik het eerste busje op de tegels liet vallen en niet meer kan vinden :smile:.

En voor diegenen die weten dat ik voor een Grand Seiko spaar (voor eind volgend jaar). Ja, daar spaar ik nog steeds voor wat niet wegneemt dat ik tussentijds zo nu en dan alsnog ook andere horloges koop :wink:.

En nu dan wat foto’s!

87 likes

Gefeliciteerd!
Ik vind dit een enorm gaaf horloge voor het geld :ok_hand:
Geniet ervan

3 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze karakteristieke Citzen!!
Ik wens je er een fantastische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Congratulations :tada: met je nieuwe Citizen Reinier.
De pin and collar armband zijn a pain in the as to adjust.
Met een paar koelkast magneeten met tape aan een zachte worstel bevestigen en zachtjes over de tegels vegen. :+1:

1 like

mooi kleurtje ook,
draag hem met plezier

1 like

Toffe Citizen in een prachtige kleur. :ok_hand:

Veel plezier ermee!

1 like

Mooie Citizen met fraaie wijzerplaat. Veel plezier ermee.

1 like

Dat is een goeie ja. Gaan we dadelijk eens proberen.

Veel draagplezier van deze NA!

1 like

mooi ding !

1 like

Leuke foto’s en gefeliciteerd met het horloge.

1 like

Heb helaas niets gevonden. Wellicht tussen de tegels gevallen (heb het straatwerk onlangs vervangen dus zit nog wat ruimte tussen :blush:).

1 like

Erg mooi, gefeliciteerd! Wat is de diameter en je polsmaat als je dat weet, en ik vragen mag?

Geniet er van!

1 like

Diameter is 40,5 en polsmaat 16,5.

Doordat deze Citizen, net als bijvoorbeeld de Citizen Tsuyosa plat is oogt het iets groter dan het werkelijk is.

1 like

Prachtig die kleur dial :ok_hand:t2:
Gefeliciteerd met je NA!

1 like

lekker hoor - geniet er van

1 like

Heel gaaf. Keek er ook al naar.

1 like

Ja op polsfoto’s lijken horloges altijd iets groter dan ze zijn. Staat je goed verder hoor!

1 like

Kei gaaf gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd man, heel gaaf horloge met een heel mooie wijzerplaat.
Geniet ervan!

1 like