NA: Citizen NY0040, een echte duiker

Gefeliciteerd met deze mooie duiker. Veel plezier ermee.

De SKX is net zoals de Citizen een iconische duiker.
Veel plezier met je aanwinst.

Thanks! Ja het bandje is niet echt super. Ik zat al even te zoeken wat ik nog in zwart 20mm heb liggen… Ook al is een Breitling bandje misschien een beetje awkward op een horloge van de prijs van de band. :cowboy_hat_face:

3 likes

Groot gelijk is een zeer taaie duiker. De EOD gebruikt ze ook, zag twee leden ervan aan het werk op Texel, beiden droegen dit horloge. :+1:

2 likes

Mooie aanwinst! Blijft een topper deze Citizen NY.

Maare… Welke tip :point_down: heb je gekregen dan? Iets wat je kunt delen?

1 like

Tuurlijk kan ik het delen! :smiley: :v: Op Amazon.de schommelen de prijzen van de NY0040 met regelmaat. Ik heb het horloge voor 171 EUR incl. btw en verzendkosten ontvangen. Maar inmiddels kost het horloge alweer boven de 200 euro. Er is nog wel een Pepsi variant, ook heel tof, voor ca. 187 euro.

Nee helaas kwam deze in een eenvoudig doosje. Die iconische Promaster flessen zijn wel heel gaaf. :ok_hand:

3 likes

Gefeliciteerd! Wordt nog een klassieker. Tropic is een goede keuze.

Zo staat ie op NATO en staal:

5 likes
1 like

Mooie aanbieding indd! Maar de (trustpilot) reviews van scubo.nl zijn wel erg wisselend…

Deed ik ook, maar op tijd zetten was onnatuurlijk.

1 like

Veel plezier met deze fijne aanwinst! Ik heb hem zelf alweer meer dan twee jaar, heel fijn ding.
Ik draag hem op een Barton Silicone Elite, heel comfortabel. Hier een paar weken geleden in Noorwegen:

4 likes

De Citizen moet inderdaad niet onderdoen voor een SKX

3 likes

Proficiat

1 like

Topduiker voor het geld :money_with_wings:
Echt een robuuste duiker, ik draag ze zelf op de originele stalen band, niets bijzonders maar draagt fijner dan de rubberband :blush:

8 likes

25 jaar geleden had ik de gele uitvoering, nadat ik hem een jaar of drie gedragen had op de originele rubberstrap, brak deze op een dag spontaan, gelukkig op het werk waar een kunstofvloer lag, op straat was het niet goed afgelopen.
Het horloge heeft daarna nog wat jaren in een la gelegen.
Verkocht voor 25 gulden :sob::sob::sob:
Ik zat toen nog niet in de horloge hobby, misschien een goed idee om van tijd tot tijd de band goed te controleren.:disappointed_relieved:

1 like

Dit vind ik persoonlijk de mooiste stalen band voor deze duiker.

1 like

Ik twijfel altijd tussen echt rubber, FKM en siliconen. Heb 1 siliconen band maar ik vind het stroef aanvoelen. FKM voelt zacht maar toch een beetje nep, stinkt niet.
Rubber nog geen ervaring mee. Zo’n duikband met rekbaar stuk erin (geen idee hoe je dat noemt) lijkt me praktisch.

2 likes

Op staal vind ik het echt 1 van de leukste duikers in deze prijsklasse. Maar ook leuk op nato, hoor :wink:

4 likes

Top horloge met een mooie geschiedenis!

1 like

Gefeliciteerd! Leuk horloge, staat ook op mijn lijstje. Dit filmpje vond ik ook heel tof om te zien:

2 likes