NA , Citizen Promaster 34 mm. Kan dit ?

Dat eerste zinnetje is belangrijk.
Iedereen heeft een andere mening en je gaat dus geen sluitend antwoord krijgen.

Dragen als het goedvoelt. Echte kerels dragen klein en links. Pun intended.

4 likes

Ik kan zo al zien dat jij inderdaad een slanke pols hebt en dat is een gegeven. Je hebt 't er mee te doen. En weet je, gelukkige hebben we de ‘groot, groter, groots’-tijd al weer een tijdje achter ons. Merken als Tissot, TAG Heuer, Seiko en Squale brengen weer kleinere modellen uit, als ‘unisex’ of ‘midsize’. Dit zijn maten die we t/m de jaren '90 ook gewoon mooi vonden en veel horlogeliefhebbers, waaronder ongetekende, altijd mooier hebben gevonden. Kleinere horloge zijn gewoon mooier. Een horloge mag imo opvallen door z’n unieke vormgeving en fraaie details, maar niet puur en alleen omdat het gigantisch is. Dat is gewoon niet chique. Dus, lekker van genieten. :+1:

6 likes

Waarom second opinion ?
Je zegt zelf dat je hem wel hebben kan, wat doet de mening van een ander er dan nog aan toe ?
Je brengt alleen jezelf aan het twijfelen, niet doen, geniet gewoon van je horloge.

2 likes

Zou een grotere halen zelf

Prima zo, niks meer aan doen, nou ja een meer comfi bandje wellicht

1 like

Zal je even helpen het overzichtelijk te maken:

Deze maat goed of?
  • Ja hoor, kan prima!
  • Nee, dit kan dus echt niet!

0 stemmers

1 like

Ik zou een andere pols nemen, maar met deze kan het prima.

5 likes

Staat prima en zeker niet te klein. Draag bijvoorbeeld zelf ook liever mijn Seiko skx013 dan de skx007, terwijl ik die laatste ‘volgens de normen’ prima ‘kan hebben’. De mode van de laatste - pak hem beet - 20 jaar is toch een beetje zo groot mogelijk / polsbedekkend. Ik heb daar nooit van gehouden en hoop dat de trend naar kleiner een beetje doorzet.

4 likes

FKM rubber is wel een stuk zachter en meer comfortabel dan de standaard PU band.
En met 18mm (geloof ik bij dit model) is er keuze zat.

1 like

Mooie Promaster, gefeliciteerd, het staat je goed👍🏻

Gewoon lekker dragen. Ik draag ook soms 34 mm met 18.5 cm polsomtrek. Gewoon doen waar je zin in hebt joh.

2 likes

Dacht dat deze 36mm was. En kan prima.

Kan prima hoor! :+1:

Allereerst denk ik dat die vraag niet nodig was; het gaat om wat jij denkt dat kan, en

dus, klaar :ok_hand:

Maar als je het toch aan het HF wilt overlaten:

:slight_smile:

2 likes

Kan wel vind ik. Net aan, maar het kan.
Beetje zelfde situatie als ik met m’n juist dikke polsen en een 38mm Breitling die net aan de kleinere kant van mijn verhoudinghorlogepolsmaatspectrum zit.

2 likes

Second opinion is niet nodig. Is prima voor jou.
Beter een kleine plezante dan een grote ambetante.

2 likes

Ik vind vooral de 34 mm in combinatie met het type horloge een beetje lastig. Een dresswatch van 34 mm zou voor mij prima zijn, maar een duikhorloge zou ik persoonlijk wat robuuster willen hebben.

Als jij je er goed bij voelt, dan is dat het belangrijkste :+1:t2:

1 like

Zeker i.c.m. die nogal stevige rubber band ziet het er IMO prima uit. Paste vandaag zelf mijn 40mm SKX op een Z22 weer eens om, en dacht - nah, niet vandaag. Is gewoon al gauw te groot - 17cm polsen hier.

34mm is wel meteen een heel stuk kleiner, maar het oogt gewoon goed! :ok_hand:

Ik vind dat vooral de band het lastig maakt. De band is flink in verhouding met het horloge.