Ik vond dat dit icoontje uit de stal van Citizen eigenlijk niet kon ontbreken in het rijtje;
Sea-Dweller
Ploprof
Explorer
Casio World Timer
Het betreft de JP2000-08E welke al ruim 40 jaar in nagenoeg dezelfde vorm op de markt is en inmiddels wel een beetje cult is. En hoe meer ik er naar keek… hoe meer ik dacht WoW wow wow
Ik heb hem nieuw gekocht nadat ik via een bevriend forumgenoot een eerder aanbod heb laten schieten Maar goed; nooit te oud om te leren en aangezien er vandaag een jaartje bijgekomen is zal me dat niet meer gebeuren
Tja wat kan ik er van vertellen… wat ik al zei; duiker met cult status…
quartz
stalen blasted case met een geschroefde deksel
ISO gecertificeerd 200M
diameter 44 mm
60 klik bezel
analoog en digitaal
dieptemeter, dieptealarm, maximale duiktijd alarm etc. etc. (Ik vindt het fijn als niet duiker dat hij de tijd doet )
de bekende stugge Citizen band met een bandbreedte van 24 mm
en de herkenbare sensor op 9 uur
De rubberband heb ik inmiddels vervangen door een heavy duty NATO die ik bij horlogebanden punt com besteld heb… staat hem goed; maar denk dat ik over een paar weken toch voor een zwarte Isofrane ga! Die zijn in mijn ogen toch wel echt gaaf en kwalitatief erg goed. Plus het niet te versmaden vanilla geurtje
De jp2000 is al jaren een vaste classic in mijn collectie. Ik draag hem nog verrassend vaak. Geen allemansvriend wat betreft design, maar wát een tof ding. Gefeliciteerd!
Als eerste: gefeliciteerd kerel.
Een heel mooi horloge…!
Heb zelf twee Citizen duikers. Ik blijf Citizen altijd mooie horloges vinden (de duikers dan)
Groeten.
Gefeliciteerd met dit schitterende exemplaar en jou prachtige verhaal👌
Dit exemplaar wordt enorm veel gebruikt door de Landmacht/Kmar Zeer overzichtelijk en functioneel! Niet voor niets krijgt de Aqualand Classic veel lof mede door zijn presentaties. Qua prijs/kwaliteitverhouding is dit een topper!
Vind het super dat je deze nu in jou collectie hebt en het eerste wat jij maar eens moet gaan doen Marco is een introductieduik maken en dan met dit horloge om,dan ga je merken dat dit zon fijne back-up is. Heb dit horloge ook gehad zoals je weet, heb al meer dan 30 duiken gemaakt en het heeft mij nog nooit teleurgesteld. Toch heb ik het verkocht…maar nu ik deze prachtige foto’s zie komt het denk ik weer heel snel terug in de collectie
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dit was ook mijn eerste ‘echte’ duiker die ik heb gekocht toen ik met mijn duikopleiding begon. Veel duiken meegemaakt en niet kapot te krijgen dus erg functioneel.