NA: Citizen Promaster JP2000-08E - foto heavy topic -

Een zonnige middag vanuit het Brabantse aan mijn mede forum genoten :smiley:

Als kadootje aan mezelf (want weer een jaartje ouder) heb ik me deze Promaster gekocht :point_down:t3:

Ik vond dat dit icoontje uit de stal van Citizen eigenlijk niet kon ontbreken in het rijtje;

• Sea-Dweller
  • Ploprof
  • Explorer
  • Casio World Timer

Het betreft de JP2000-08E welke al ruim 40 jaar in nagenoeg dezelfde vorm op de markt is en inmiddels wel een beetje cult is. En hoe meer ik er naar keek… hoe meer ik dacht WoW wow wow :sunglasses:

Ik heb hem nieuw gekocht nadat ik via een bevriend forumgenoot een eerder aanbod heb laten schieten :see_no_evil: Maar goed; nooit te oud om te leren en aangezien er vandaag een jaartje bijgekomen is zal me dat niet meer gebeuren :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tja wat kan ik er van vertellen… wat ik al zei; duiker met cult status…

• quartz
  • stalen blasted case met een geschroefde deksel
  • ISO gecertificeerd 200M
  • diameter 44 mm
  • 60 klik bezel
  • analoog en digitaal
  • dieptemeter, dieptealarm, maximale duiktijd alarm etc. etc. (Ik vindt het fijn als niet duiker dat hij de tijd doet :sweat_smile: )
  • de bekende stugge Citizen band met een bandbreedte van 24 mm
  • en de herkenbare sensor op 9 uur

De rubberband heb ik inmiddels vervangen door een heavy duty NATO die ik bij horlogebanden punt com besteld heb… staat hem goed; maar denk dat ik over een paar weken toch voor een zwarte Isofrane ga! Die zijn in mijn ogen toch wel echt gaaf en kwalitatief erg goed. Plus het niet te versmaden vanilla geurtje :nose:t3:

Foto’s van dit icoon :smiley: :point_down:t3:

Lume shot…

Wrist shot op de originele rubber band en de NATO…

En nog eentje met de kenmerkende gele duikfles :sunglasses:

Grote blij hier :smiley: En dan vraag je je toch wel een stiekem af; waarom heb ik van die dure horloge’s :see_no_evil: Anyhow… niet te veel bij stil staan hahaha

Groet MannetjeMar

32 likes

Allereerst van harte! :partying_face:

Leuke aanwinst, fraaie foto’s (as usual) … veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Van harte gefeliciteerd!

1 like

2x gefeliciteerd :partying_face:
Gaaf ding, echt een icoon.
Toffe foto’s weer, zo krijg ik gelijk zin er ook ééntje te kopen.

1 like

Van harte gefeliciteerd, nog vele gezonde jaren gewenst! :partying_face:

Mooi cadeau voor jezelf gekocht, veel plezier er van.

1 like

Heel erg gaaf icoon!

1 like

De jp2000 is al jaren een vaste classic in mijn collectie. Ik draag hem nog verrassend vaak. Geen allemansvriend wat betreft design, maar wát een tof ding. Gefeliciteerd!

1 like

Dubbel gefeliciteerd dan maar.
Ja is wel een icoon.
Maar hoe jong ben je geworden ?

1 like

Dubbel gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooie aanwinst en gefeliciteerd!! :tada:

1 like

Iedereen bedankt voor de leuke reacties :smiley:

Als eerste: gefeliciteerd kerel. :+1:
Een heel mooi horloge…!
Heb zelf twee Citizen duikers. Ik blijf Citizen altijd mooie horloges vinden (de duikers dan)
Groeten.

1 like

De mooiste Citizen duiker!!

1 like

Van harte, gaaf horloge! Ik heb hem zelf ook alleen draag hem nooit tijd om hem weer eens om de pols te slingeren.

1 like

Gefeliciteerd met dit schitterende exemplaar en jou prachtige verhaal👌

Dit exemplaar wordt enorm veel gebruikt door de Landmacht/Kmar :anchor:Zeer overzichtelijk en functioneel! Niet voor niets krijgt de Aqualand Classic veel lof mede door zijn presentaties. Qua prijs/kwaliteitverhouding is dit een topper!

Vind het super dat je deze nu in jou collectie hebt en het eerste wat jij maar eens moet gaan doen Marco is een introductieduik maken en dan met dit horloge om,dan ga je merken dat dit zon fijne back-up is. Heb dit horloge ook gehad zoals je weet, heb al meer dan 30 duiken gemaakt en het heeft mij nog nooit teleurgesteld. Toch heb ik het verkocht…maar nu ik deze prachtige foto’s zie komt het denk ik weer heel snel terug in de collectie :sunglasses::fire:

Geniet ervan maatje en veel draagplezier gewenst.

1 like

Tweemaal gefeliciteerd en veel plezier gewenst met dit prachtige (en ondergewaardeerde) icoon! :ok_hand:

2 likes

Holy shit wat een prachtige reportage weer :love_you_gesture::sunglasses:
Ik wil er nu ook één…bedankt hè

1 like

:slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Ja mega mooi model… Nu ook eens gaan verdiepen in het oer model. :heart_eyes:

9 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Dit was ook mijn eerste ‘echte’ duiker die ik heb gekocht toen ik met mijn duikopleiding begon. Veel duiken meegemaakt en niet kapot te krijgen dus erg functioneel.

1 like

Wat doet die sensor?

Gaaf horloge, stoere knaller .
Gefeliciteerd

1 like