NA: Citizen Series 8

Gefeliciteerd met dit unieke horloge. Mooie wijzerplaat. Uiteraard is hij voor mijn polsen veel, en veel te groot, maar ik vind het cool dat Citizen dit maakt.

Veel plezier er mee!

Ik wilde over de Zenith Defy uit 1969 beginnen, maar dat horloge was gevormd, niet de bezel. Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, al wil het er bij mij niet in dat Genta de achthoek uit zou hebben gevonden. :slight_smile:

Ho ho… 16000 A/m is 200 Gauss. Wat nog bijna vier maal zo anti-magnetisch is als de ISO standaard voor duikers voorschrijft, maar toch. Niet te optimistisch.

2 likes

Echt een prachtig horloge, ik draag hem ook nog elke keer met trots haha.

Die dial is in het echt zoveel mooier dan foto’s weergeven.

1 like

Thx Chris :grinning:

Voor de aanschaf heel wat recensies gelezen en op YouTube gezien. Dat Genta verhaal kwam dus redelijk vaak voorbij.

Thx voor de correctie, ik zit niet zo in de eenheden. De recensenten ook niet blijkbaar :sweat_smile:

Een waarheid als een koe!

Echt een hele mooie Citizen. Die wijzerplaat doet het 'm natuurlijk. Ik snap dat je hier voor gevallen bent. Proficiat met deze bijzondere aanwinst

1 like

Lijkt me duidelijk, dank Harry!

1 like

Ziet er tof uit, gefeliciteerd! :tada:

1 like

Dank!

De Citizen collectie compleet en een betere lume-pic.

3 likes

Mooi horloge ! Veel draagplezier gewenst!

1 like

Ooh, die Bremoir :heart_eyes:
Ahja, en je NA natuurlijk ook. :sweat_smile:
Proficiat met deze leuke aanwinst! Ik zit ook al een tijdje te lonken naar een Series 8 versie… leuk en apart.

1 like

Prachtige Citizen met een bijzondere wijzerplaat! Van harte en ik wens je veel draagplezier! :blush: :+1:

1 like

Ook van bijzondere schoonheid Wim :grinning:

Hartelijk dank en wat een leuke kritieken allemaal! :slightly_smiling_face:

Heel erg tof! Weer eens wat anders
Gefeliciteerd en veel plezier ervan :wave:

1 like

Dank Martijn! :pray:

1 like

Heel mooi

1 like

Heel gewaagde maar erg geslaagde wijzerplaat! Geniet ervan :star_struck:

1 like

Machtig mooie wijzerplaat en die hoekige kast is ook prachtig. :ok_hand:

Van harte met de NA, veel plezier ervan!

1 like

Het patroon op de wijzerplaat kwam me bekend voor en is “geleend” van de Seiko “scherpe kantjes” (ik heb de naam ook niet bedacht…) reeks:

1 like

Thx mannen! :slightly_smiling_face:

Mss enigszins geïnspireerd door, maar zie wel degelijk verschil.
De structuur op de Seiko is als zespuntige sterren, dat is bij de Citizen toch anders.

Met al die verschillende prints tegenwoordig kan het ook bijna niet anders dat ontwerpen dicht bij elkaar komen te liggen.

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like