Nog even een vertaalde Japanse omschrijving van de Seiko variant:
“Zowel de kast als de band elimineren gebogen oppervlakken en hebben een scherpe stijl die de schoonheid van metaal krachtig tot uitdrukking brengt. Het patroon op de wijzerplaat is een traditioneel patroon afgeleid van hennepbladeren, een plant die al zo’n 1000 jaar in Japan wordt gebruikt, en schijnt met de beweging van je arm, waardoor prachtige schaduwen ontstaan. Omdat hennepbladeren snel groeien, worden ze beschouwd als een symbool van groei en welvaart.”
Misschien hebben ze voor jouw Citizen ook zo’n mooie omschrijving.
Volgens mij had ik al gezegd dat ik hem bloedmooi vind, maar dat is een understatement. Wat een onwijs gaaf horloge
Wederom dank
Dat heeft mijn Citizen niet eens nodig
Misschien niet maar toch iets gevonden:
“Mechanisch gelimiteerd model met als thema “lente” en een afbeelding van kersenbloesems.
Het ontwerpconcept is “Sakura-wolk”.
De wijzerplaat heeft de trendy koperroze kleur en originele geometrische patronen zijn verspreid over
de wijzerplaat om het beeld van wolkachtige kersenbloesems te creëren.
Het is het enige horloge in de huidige Series Eight-serie dat waterbestendig is tot 20 ATM en beschikt over een bi-roterende binnenring. Een taps toelopende sportieve en luxueuze metalband.
Het heeft een driedelige middenkast met beschermingsdelen aan beide zijden, en de gehele vijfdelige structuur heeft een sterk randontwerp. De achterkant van de kast heeft een doorzichtige achterkant waardoor je de hartslag van het uurwerk kunt voelen.”
(Van dat laatste heb ik bij mijn Series 8 gelukkig nooit last gehad)
Lijkt wel een ChatGPT-tekst
Ik ben al blij dat ik m’n eigen hartslag voel als hartpatiënt sinds een jaar of 10.
Dat is een mooie citizen veel draagplezier gewenst
Bedankt kerel!