Citizen Tsuki-Yomi By1010-81h Moonphase, de watte ?
Jaa dat is inderdaad een hele mond vol… naar aanleiding van het topic van @Seba die ze tegenover elkaar had gezet kwam deze Citizen op mijn Radar.
Al snel zag ik 43mm staan en dacht ik shit…te groot voor mijn 17.5cm polsjes…maar toch lug2lug is deze maar 48mm…hee het kan dus toch…
Deze Citizen tikt heel veel boxen af die ik nog niet in mijn collectie heb namelijk
moonphase
Super titanium
Eco drive
Radio controlled
Power reserve
Radio controlled? Jaa… elke nacht om 2uur krijgt die een signaal en zo stelt die zich helemaal bij mocht het nodig zijn.
Mocht het horloge geen signaal ontvangen zal het nog na een half jaar nauwkeurig zijn tot op zo’n 15 seconden.
Er zullen voor en tegenstanders zijn van Radio controlled… is het een achterhaalde techniek ?
Mocht het wel zo zijn, tegenwoordig heb je er een app voor zodat het signaal af kan geven en het horloge nog steeds op tijd staat…
Het hoeft niet maar het kan…misschien heeft het niet zo zijn charme…maar dit horloge heeft geen batterij, hoef je niet op te winden of te bewegen…het is eens weer wat anders.
Jaa hij is echt heel erg mooi, op foto’s maar ook in het echt! Helaas is de maan nog niet echt zichtbaar!
Ja blijft mooi om naar te kijken ! Gelukkig een korte l2l zodat die ook voor de wat kleinere pols draagbaar is !
Jaa hij is echt mooi, toen die uit de vitrine werd gehaald en om de pols ging was het gelijk…jaa dit gaat hem worden .
Had vandaag de breitling colt 41mm om ter vergelijking die was 152 gram, de Citizen is met 3 schakels eruit voor mijn pols 92 gram.
Het scheelt dus zeker wel, je voelt wel dat je een horloge om hebt maar gewoon een stuk lichter.