Prachtig horloge, van harte!
Maar euh
Zit gewoon een oplaadbare batterij cell in toch?
Prachtig horloge, van harte!
Maar euh
Zit gewoon een oplaadbare batterij cell in toch?
Wat heeft Citizen toch heerlijke horloges in de collectie! Gefeliciteerd.
Vraag, wat doet die noord - zuid indicator? (Was da nou?)
Dat ziet er erg goed uit.
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd! Ik vind 'm voor mezelf een tandje te groot, maar je kunt 'm goed hebben, als ik naar je foto kijk. En titaan is super fijn. Draagt ie lekker?
Vooralsnog bestaan de signalen gewoon.
Er zit wel een capacitor in wat in principe een kleinere batterij is. De zonne-energie moet toch ergens opgeslagen worden om aan de 180/365 dagen power reserve te komen, nietwaar? Deze batterij is veel kleiner dan de gemiddelde knoopcel, en uiteraard oplaadbaar door de zonnepanelen onder de wijzerplaat. Ik heb nog nooit een Citizen gehad waar hij in vervangen moest worden, maar ik zou 'm niet helemaal leeg leeg laten lopen. Dat is niet goed voor die dingen.
Prachtige Citizen! Veel plezier ermee.
Gaaf! Ik zag deze zelf pasgeleden ook voorbijkomen. Volgens mij zag ik er ook één met een rode wijzerplaat die ik ook erg tof vind.
Heel mooi horloge veel draag plezier !
Prachtige moonphase
Veel “gedoe” op de dial,maar dat is in dit geval goed
Ik zag nog dat er andere kleuren zijn blauw en rood
Vooralsnog denk ik dat je de mooiste kleur hebt.
Bedankt allemaal
Klopt, blauw, rood, groen, zwart en de kleur wat ik heb, voor ieder wat wils haha !
Bedoelde meer van je hoeft in principe niks te vervangen of te onderhouden
Kun je ook nog weer instellen zodat de moonphase helemaal correct staat.
Ja je leest hier en hoort wel eens dat men het cheap aan vind voelen maar tot nu toe vind ik het heerlijk dragen!
Benieuwd hoe het gaat met lichte krasjes etc…
Jaa mocht het ophouden is er een app voor en dit werkt prima, heb dat gisteren uit geprobeerd.
Hier onder nog een leuk gifje, je ziet onderin waar de secondewijzer heen gaat. Ok - Rx - No
Ok betekend dat hij vannacht het signaal heeft gehad en dus goed staat.
Rx dan gaat hij zoeken naar het signaal
No heeft het horloge geen signaal gehad.
Ook zie je bovenin jet onder de 12 uur positie de dagindicator verspringen en die toont aan hoeveel power reserve je nog hebt.
Helaas werkt het gifje niet los dus dan maar zoals hier boven
Dat is een prachtig horloge!
Wat een ontzettend gave Citizen!
Ik wil graag nog een Moonphase en de Tsuki-Yomi staat nu bovenaan
Bijzonder horloge! Ontzettend veel waar voor je geld!
Van harte met de NA.
Lekker hoor, titanium. En een mooie kleur op de wijzerplaat.
Veel plezier ervan!
Gefeliciteerd met je horloge. Dat dubbel zal er voorlopig nog wel zijn. Het wordt doorgaans ook gebruikt om de interne klok van systemen in datacenters gelijk te zetten/ houden. Hondinkee schrijft er ook over in zijn review over dit horloge.
The Eco-Drive movement is powered by a light source and can last for up to two-and-a-half years on low-power mode. The caliber H874 is equipped with a multi-band radio receiver that takes in a signal from atomic clocks to ensure constant accuracy and setting to these clocks. Atomic clocks are extremely accurate, measuring time by monitoring the resonant frequency of atoms. This is because electron states in an atom have different energy levels, and when transitioning between these states, they interact with a very specific frequency of electromagnetic radiation. Because of their accuracy, atomic clocks are used for satellite networks, GPS, and now, to set an analog moonphase display at six o’clock in the new Tsuki-yomi A-T.
Thanks en dat snap ik echt wel, had precies hetzelfde…toen ik deze kwam heb ik niet lang getwijfeld
Ja dat vind ik dus ook…als je ziet wat voor stuk technologie je krijgt voor het geld…echt geweldig!
Dankje ! Het is volgens mij het eerste horloge wereldwijd die zo ook de maanfase goed zet !
Hier een interessant filmpje waar veel over het horloge wordt verteld.
Hele mooie aanwinst! Ik houd wel van die eco-drive techniek. Weer eens wat anders dan al die vintage geïnspireerde dingen.
Die is wel lekker hoor.
Vinkt bijna alles af wat ik niet mooi vind aan een horloge maar op de één of andere manier hebben ze het voor elkaar gekregen om het er wel mooi uit te laten zien. Vooral de dial structuur en kleur zijn tof.
Normaliter draag ik alleen mechanische horloges, maar ik moet zeggen dat die eco-drive klokjes wel heel comfortabel eruit zien! Mooi spul dit
Thnx helemaal mee eens !
Hahaha! Dan is het toch een knap stukje werk dat ze het er dan toch mooi uit laten zien !
Dankje! Ik ben normaal ooknl voor mechanische horloges maar eens naar een ander stuk techniek kijken kan nooit geen kwaad en pakt in deze heel goed uit