NA : Citizen Tsuki-Yomi Moonphase

Zeer mooie aanwinst heb je daar te pakken.:heart_eyes:
Staat perfect om je pols.
Erg veel draag plezier ervan :+1:t4:

1 like

Het horloge bevalt echt super goed, krijgt ook heel veel draagtijd!
Het titanium bevalt mij ook erg goed en ondanks dat ik altijd erg zuinig ben heb ik nog geen enkel krasje kunnen ontdekken.

Het enige puntje van kritiek wat ik kan noemen is dat de sluiting wat “goedkoop” aan voelt maar dat komt misschien omdat het zo licht is door het titanium maar zodra die om de pols is ben je dat allang weer vergeten.

Groot gelijk! Gewoon bekijken wat je het beste vindt, hou er wel rekening mee dat de zwarte ook een zwarte bezel heeft… dat is wat je mooi moet vinden.

Kortom hij bevalt super en bij deze durf ik gerust te zeggen dat het een blijver is.

8 likes

Heel tof! :full_moon:

1 like

Hahaha leuk toch!
Gewoon gaan passen en kijken wat je het mooiste vind, soms is het in het echt weer zo anders dan op foto’s!

Ben benieuwd welke je gaat kopen!

1 like

Ik heb de blauwe editie gekocht. Echt een gaaf horloge heel blij mee.

1 like

Pohh mocht dit een 40mm of lager zijn… mooi!!

1 like

43mm

Laat eens een foto zien :grinning:

Dit dacht in eerst ook hoor.
Maar het horloge valt echt mee lug2lug, slechts 48mm!

Hoe een foto maken hier.

4 likes

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!
Heb het horloge in blauw gezien bij de juwelier, ook een hele mooie kleur !

1 like

Dankjewel

1 like

Nu ben jij niet de nr 2 hier die hem heeft :stuck_out_tongue_closed_eyes:.
Heb je nog plannen het horloge te kopen?

Nee hoor

Ik vind het een gaaf horloge :+1:t2: Vraagje, heeft die maanfase ook lume?

1 like

De maanfase heeft geen lume.

https://youtu.be/84fN1mw55-A?si=d-0GmYulmYjL4_Pr ook een moonphase hier niet te koop denk

1 like

Mooie NA! Gefeliciteerd ermee. Ik heb ook enkele radio controlled, ecodrive exemplaren gehad en heb er nog steeds één, een Citizen Ecodrive CB0160-18A JDM. Maar die heeft geen moonphase complicatie en nu vraag ik mij af hoe die goed gezet wordt.

In de tijdsignalen van de langegolf zenders die het ontvangt zit bij mijn weten geen maanstandinformatie, alleen een heel nauwkeurige 24-uurs tijd en datum. Dus als het horloge dan synchroniseert met één van de vier tijdzenders heeft het de exacte tijd en datum van dat moment. Maar hoe weet het nu welke maanstand daar bij hoort op de plaats op aarde waar het zich op dat moment bevindt? Mijn horloge ontvangt bijv. in grote delen van Europa de tijd van de zender in Frankfurt, maar in dat hele gebied staat de maan niet overal op dezelfde tijd in de zelfde stand. Dat zou het toch ook moeten weten wààr het zich (bijv. in Europa) bevindt?
Ben ik nou zo dom of is Citizen zo slim :wink: :laughing:?

1 like

Heel vet ja !

Volgens mij is het de first radio controlled moonphase watch…ik zeg niet dat je dom bent maar Citizen is wel slim gok ik haha !

Hier een filmpje met wat uitleg erover.
Als ik via google kijk wanneer het volle maan is klopt dit exact met mijn horloge… :grinning::sunglasses:

Bedankt. Dat filmpje had ik al bekeken maar daar word ik niet heel veel wijzer van.
Misschien zou je de test met google ook eens moeten doen als je bijv. in het oosten van Duitsland bent, maar nog steeds in dezelfde tijdzone als hier. Als het dan nog steeds klopt begrijp ik het echt niet. Maar misschien is mijn kennis van astronomie wel ontoereikend :unamused: