NA : Citizen Tsuki-Yomi Moonphase

Maanfase in tikken op Google

Inderdaad bij mij ook.

Heb ik gedaan en dan krijg ik 500.000+ hits. Naar welke moet ik dan kijken?

Waarnemen.com

Fase van de maan is niet afhankelijk van je locatie op aarde.

2 likes

Als dat zo is verklaart het e.e.a. Zoals ik al meldde is mijn kennis van astronomie vermoedelijk ontoereikend…

1 like

Kort gezegd:

De aarde cirkelt om de zon, en de maan om de aarde.

Als de aarde tussen de zon en de maan staat is het volle maan, want de kant van de maan die wij vanaf de aarde zien is dan volledig belicht door de zon.

Als de maan twee weken later tussen de aarde en de zon staat is de kant van de maan die wij niet kunnen zien belicht, en zien we dus een nieuwe maan.

Hopelijk is dat een beetje te visualiseren :grin:

Je hebt ongetwijfeld gelijk en ik heb ook nog een plaatje gevonden waar dat wordt gevisualiseerd:

Maar ik blijf moeite houden om me dat voor te stellen. Zal wel aan mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht liggen. Vroeger op school lag het vak stereometrie me ook al nooit…

2 likes

Inderdaad top uitgelegd.

1 like

Daarom een citizen kopen, dan weet je precies wanneer het volle maan is :grinning:

Hier visualiseren/ maken ze mooi duidelijk hoe de maan, aarde en zon roteren aan de hand van een video met schaalmodel. Met bijbehorende foto’s van de verschillende maanfasen.

4 likes

Goed plaatje inderdaad :ok_hand:

Prachtig horloge! Citizen als merk staat weer hoger op mijn verlanglijstje nu!

1 like

Proficiat met deze prachtige aanwinst!! :ok_hand:

1 like

Als ik dat wil weten kijk ik wel gewoon uit het raam :rofl:.

1 like

Ach man het is gewoon weer een goeie smoes om een horloge te kopen! :rofl::rofl:

1 like

Mijn tweede tsuki-yomi moonphase.

2 likes

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel draagplezier :heart_eyes:

Lekker @Timo9! Heb je 'm nog?
Ik heb er ook eentje besteld, mede nav. jouw leuke topic. Komt aanstaande donderdag als het goed is. Erg benieuwd hoe die gaat bevallen. :sunglasses:

1 like

Mooi gongratz

1 like