NA: Citizen Tsuki-Yomi moonphase

Zaterdag kreeg ik deze Citizen (gewoon nieuw) binnen.
De Citizen BY1010-81H Tsuki-Yomi.
Overgenomen van @Junior aka Remco.
Deze heeft ook wel wat weg van mijn Armor, echter deze heeft ook een moonphase en is ook radio controlled en volledig van Titanium.
Remco heeft mij er blij mee gemaakt, echt je voelt deze niet als die om de pols zit, dus goede reden om er vaak naar te kijken of die nog om de pols zit. 1 probleem, Citizen box stroomt over.
Maar goed, deze week heb ik er een Citizen week van gemaakt. Dus morgen mag hij een dagje genieten van mijn pols.
Nogmaals dank Remco, hij is goed terecht gekomen :+1:
Kijk ook eens goed naar de dial, met de maan.

Natuurlijk eerst even de specs, gepikt van Remco :wink: en daarna de foto’s, gemaakt door huisfotograaf Assie62 :+1:

Diameter:43 mm
Caliber:Analog Quartz H874
Gangreserve:180 dagen Waterdichtheid:10 bar
Glas:Saffierglas
Caliber functies o.a.:Antimagnetisch, Weergave energiereserve, Eco-Drive, Schokdetectiefunctie, Wereldtijd, Maanfase, Dag/Datum, Eeuwigdurende kalender, Radio-controlled, Batterij-ontladingsindicator
Materiaal horlogekast:Super Titanium
Band materiaal:Super Titanium
Pootjes:22 mm
Hoogte:10 mm
Gewicht:101 gram

Maar goed foto’s zeggen meer dan woorden:










46 likes

Ah dus jij was vingervlugge Japie. Dat ding was binnen seconden verkocht :sweat_smile:

Gefeliciteerd met je NA. Een van de mooiste nieuwe horloges van Citizen met prachtige techniek.

Volgens mij is het trouwens Tsuki (zonder h)

2 likes

Mooi hoor. Maar je zou wel iets anders dan die kartonnen doos verwachten bij een horloge van 700.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een horloge om blij van te worden.
Er valt veel te zien op de wijzerplaat.
Zo’n Moonphase, vind ik altijd een genot om naar te kijken.

Ik wens je er dan ook een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik had niet anders verwacht Ferry, jij bent immers een echte liefhebber! Het was alleen al daarom een héle leuke verkoopervaring en de rol van @Assie62 moeten we ook niet uitvlakken. Was zij er niet geweest dan had jij alleen maar naar plaatjes kunnen kijken. Nu zit de Tsuki-Yomi ook echt om de pols. Hoewel, zit 'ie er nog?

Veel (draag)plezier ermee, deze Citizen is een toppertje! Vind ik. :star_struck:

Stiekem mis ik 'm al wel trouwens, vond het maantje enzo toch wel heel erg grappig. Misschien komt er bij mij ooit ook wel weer eentje. Nu eerst even genieten van de Astron waarmee jij me vorig jaar al hebt aangestoken … :sunglasses:

Vind Citizen ook niet uitblinken in het verpakken van hun verkoopwaar. Dit is nog een ‘luxe uitvoering’, met een schuimachtige insert waar het horloge omheen zit. Ik ken ze ook met een verwrongen velours beplakte metalen clip. Maar goed, de doos gaat normaliter gelijk de kast in. :wink:

2 likes

Gaaf Ferry :+1: van harte

1 like

Hele mooie en toffe NA Ferry. Vaak dragen en showen graag :grin:

1 like

Gefeliciteerd Ferry met deze mooie aanwinst !

1 like

Feli Ferry👌

1 like

Mooi horloge hoor. Gefeliciteerd!
Ga je deze in roulatie dragen samen met de horloges die je van Bill overgenomen hebt ? :wink: :wink:

1 like

klopt, en Remco en ik noemen hem Yuki. Heb ik mij nog de blaren naar zitten zoeken. Had ik hem in de Seiko box gedaan, kneus die ik ben en de Astron in een andere box.

Ach het zijn maar dozen en die draag ik niet, je moet eens weten hoeveel ik er heb. Is Assie niet echt blij mee :wink:

Klopt helemaal, Assie is gewoon een toppertje. Zelfs weer toestemming gekregen om een duur horloge te kopen en gaat Assie zelfs 600 km voor rijden. Goud waard dus :heart_eyes:

Morgen mag die een dagje om de pols, tis tenslotte Citizen week. Moest eerst een NA maken :smiley:

Nope @BroederBill werd te gretig, wilde gewoon shoppen in mijn collectie. Dus heb Bill teleurgesteld, hij moest wel huilen, maar ja het is niet anders :grin:

5 likes

Ferry (en Assie) van harte gefeliciteerd met jullie prachtige uurwerk, veel draagplezier :heart_eyes:

3 likes

Yuki-Tsomi, ûh… verwarrend allemaal! :see_no_evil: :joy:
Maar @coffeecup je hebt gelijk en dit is een goddelijk horloge want deze is …

Hoe leuk is dat!

2 likes

Gefeliciteerd, @fredpanarai1 ! Wat heeft je horloge een hoop vernuft tussen glas en achterzijde zitten. Misschien volgende keer ook een foto van de keerzijde erbij?
En een vraag: gaat @Assie62 dit horloge ook dragen?

2 likes

Gaaf! Geniet ervan :+1::+1::+1:

1 like

Zal het doorgeven aan de huisfotograaf :wink:. En NEE deze is van mij en mag alleen mijn pols bepotelen. Geef Assie nog wel een ander horloge uit 1 van de boxen, moet ze wel zelf de schakels eruit halen. :grin:

4 likes

Ze is er rap bij, heeft gelijk een horloge uitgekozen :wink:
O ja, ze probeerde een foto van de case back te maken maar was daar niet tevreden over. En ja, als je Assie kent komt ie foto ook niet op het HF :grin:

2 likes

Party Fun GIF by Solar Impulse - Find & Share on GIPHY

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop​:ok_hand:t3::grin:

1 like

Degene die de horloges verpakt en verzend bij Siebel pakt gewoon de eerste doos van het juiste merk die voorhanden is. Kreeg mijn Seiko Prospex in een doos van een Seiko 5 :thinking:

2 likes