Deze Tsuyosa, de NJ0151-81W, hebben jullie allemaal al meerdere keren aan mijn pols kunnen bewonderen.
Voor degenen die alleen plaatjes komen kijken… Dit is niet de NA.
Ik ben nog altijd zeer in mijn nopjes met dit horloge en sinds ik hem heb knaagt het aan me dat ik er eigenlijk eentje bij wil hebben. Wat me echter tegenhield is die puist op het glas, het datumvenster. Ik vind werkelijk alles aan het horloge mooi maar dat vergrootglas…
Na verscheidene andere horloges te hebben aangeschaft kwam ik opeens een Tsuyosa tegen, eentje zonder datum!
Ik was verkocht. Ik was tijdens de kerst jarig en heb voor mijn verjaardag cadeaubonnen gevraagd van de bekende webwinkel met het dikke blauwe mannetje. Na zelf nog wat bijgelegd te hebben werd hij op 28 december bij mijn voordeur afgeleverd, mijn op één na laatste NA van 2024.
Ik geef geen kont om de doosjes van Citizen. Simpel zwart met een zilvergrijs bandje eromheen. Met foto’s daarvan zal ik jullie dan ook niet vermoeien. Gezien we hier op een horlogeforum zitten hebben de meeste van jullie wel eens een nieuw horloge uit het plastic folie gepeld dus ook daar ga ik jullie niet mee lastig vallen.
So, without further ado:
Muziekje voor de sfeer
De Citizen Tsuyosa NK5010-51L.
Wat een plaatje
De kleur blauw spat van de wijzerplaat die in een spectaculair motief geperst is en de small seconds geven dit moderne horloge een klassieke touch. Wat nog belangrijker is, geen datum en, logischerwijs, ook geen lelijke tumor in het saffier.
De band heeft, in tegenstelling tot de andere Tsuyosa, een vlindersluiting. Wat me ook opviel is dat de middelste rij schakels een stukje breder is ten opzichte van de andere twee buitenste rijen. Het waarom was me niet helemaal duidelijk tot ik het horloge omdraaide.
Het blijkt dat de small seconds serie een quick release band heeft waar de rest van de Tsuyosa familie dat niet heeft. Sterker nog, er zijn originele lederen banden te verkrijgen al staan deze niet op de Europese website van Citizen.
Het laatste verschil zit hem in het uurwerk wat wel logisch is gezien de small seconds. Waar de NJ0151-81W een 8210 uurwerk heeft, vormt in de NK5010-51L een 8322a het kloppende hart.
Résumé: Potjandikkie wat een mooi horloge!
Naar mijn bescheiden mening dan.
Iedereen hartelijk dank voor het lezen en/of plaatjes kijken. Hopelijk brengt dit stukje kleur nog wat vrolijkheid op deze grijze dag.
Toedeledokie!