Hallo forumgenoten,
Ik had nog niets met een beetje goud in de collectie en daar moest eens verandering in komen.
En als dat eenmaal in je hoofd gaat zitten, dan zie je overal gouden opties die roepen om jouw aandacht…! Of zoals Jeangu Macrooy zingt: “Gold, Gold, everywhere I go I see Gold”.
Volledig goud vond ik voor nu nog iets te veel van het goede (al vind ik een klassieke Citizen Eagle 7 in volledig goud is met een zwarte plaat een aantrekkelijk horloge), omdat ik niet voor niets nog geen goudkleurig horloge heb.
Two tone dan maar!
Zilver is gewoon meer mijn kleur. Dus de focus lag bij horloges met gouden details of een two tone model. Zwart met goud vind ik bijvoorbeeld een goede combi, dus de zwarte Oriënt Kamasu met alleen gouden bezelrand was een optie. Of de Dan Henry 1962 Gilt, die me lang heeft aangetrokken. Horloges die voor mooie prijzen te koop zijn, maar toch wilde ik nog even verder zoeken. Vooral omdat alleen gouden details dan weer het risico met zich meebrengen dat het niet genoeg is van wat ik zoek. Two tone dan maar! Een Squale 1545 two tone was leuk, maar niet leuk genoeg.
Citizen
Een andere tic is dat ik het qua collectie-opbouw leuk vind om 1 knaller per merk te hebben en dat de grote (betaalbare) merken 1x vertegenwoordigd moeten zijn met een aantrekkelijk model. Aangezien ik nog geen Citizen had, was de logische Google zoekopdracht: “Citizen Two Tone”. Een breed scala aan zoekresultaten leverde ineens de Tsuyosa Two Tone op, waarvan ik niets eens wist dat hij bestond. Meant to be ;).
Want de Tsuyosa had mijn aandacht al te pakken, dankzij de wristshots op ons mooie forum van andere Tsuyosas. Een gaaf horloge, in de kleurstelling waar ik naar zocht: die moest ik wel pakken! Dus daar was hij dan, mijn eigen Tsuyosa:
Blij mee! De Tsuyosa vind ik echt een topmodel: het pakt heel veel inspiratie van de prachtige Citizen Caliber 0200, maar is een stuk bereikbaarder én heeft veel aantrekkelijke kenmerken die het horloge een mooie balans en eigen smoel geven: de integrated bracelet, de president schakels (iets wat ook nog niet in mijn collectie zat), de oprecht mooie sunburst donkergrijze wijzerplaat, zonder poespas, waardoor hij lekker clean en chique blijft.
Dank voor het kijken, fijne zaterdag!