De titel zegt het al: vandaag was een enerverend dagje voor mijn horloge verzameling.
Het begon op 22 augustus 2022 toen mijn eerste Festina F16599 binnen kwam. De liefde kwam en liet me niet meer los. Mijn vrouw had concurrentie gekregen van nietszeggende metalen en kunststof dingen. Elke dag sta ik meerdere keren voor mijn kast ( gekocht voor horloges ) en zit dan weer te mijmeren en af te wegen welk horloge dan om de pols mag.
Keuze genoeg: na vandaag zijn het er 17! Ik begin al weer af te dwalen… De F16599 serie bestaat uit 8 kleuren. 3 heb ik uit Nederland, 2 uit Duitsland, 1 uit België, 1 uit Spanje en nog een halve uit Frankrijk. ( Dit was een F16600, dus wel de benodigde wijzerplaat van een F16599, maar met standaard een zwarte ipv gekleurde bezel en rubberen band ipv stalen band )
Sinds die 22 augustus 2022 ben ik elke dag op zoek geweest naar de ontbrekende kleuren om de collectie compleet te krijgen. Meerdere keren per dag zat ik te sneupen op marktplaats, ebay, vinted, kleinanzeigen en alles wat google me aanbood. Waar ik ook zocht, de benodigde groene bezel was niet te krijgen.
Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en contact gezocht met Festina. Na een mail uit Italië werd ik doorverwezen naar Festina Benelux… Logisch, had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Hier kreeg ik te horen dat het benodigde onderdeel los te leveren was via een aangesloten dealer. Dus ik keurig uit de lijst van Festina de dichtsbijzijnde dealer gemaild, maar er kwam geen antwoord… Na een poos nog een keer geprobeerd, maar toen bleek dus dat die zaak niet meer bestond. En door…
De afsluiting: Daarna mail gestuurd op de daarna dichtstbijzijnde juwelier en deze wilde meewerken Vandaag met vrouw lekker een dagje Lemmer gedaan om het onderdeel op te halen. Daar aangekomen zag mijn vrouw een leuke Fossil die we ook maar gelijk gekocht hebben. En ik zag nog een leuke casio illuminator die ik niet kon laten liggen… Op de terugweg lag er nog een megapakket voor me klaar: een complete juweliersdisplay van Festina
Mijn collectie is voor nu wel even compleet: ik ga even afkicken van het flipperen. Even een paar dagen niet meer zoeken en zeker niet naar mijn wishlist kijken! Nu eerst even wat foto’s:
Bedankt voor het lezen en respect als je het uit hebt gelezen