NA, collectie compleet en nu een pauze?

De titel zegt het al: vandaag was een enerverend dagje voor mijn horloge verzameling.

Het begon op 22 augustus 2022 toen mijn eerste Festina F16599 binnen kwam. De liefde kwam en liet me niet meer los. Mijn vrouw had concurrentie gekregen van nietszeggende metalen en kunststof dingen. Elke dag sta ik meerdere keren voor mijn kast ( gekocht voor horloges ) en zit dan weer te mijmeren en af te wegen welk horloge dan om de pols mag.

Keuze genoeg: na vandaag zijn het er 17! Ik begin al weer af te dwalen… De F16599 serie bestaat uit 8 kleuren. 3 heb ik uit Nederland, 2 uit Duitsland, 1 uit België, 1 uit Spanje en nog een halve uit Frankrijk. ( Dit was een F16600, dus wel de benodigde wijzerplaat van een F16599, maar met standaard een zwarte ipv gekleurde bezel en rubberen band ipv stalen band )

Sinds die 22 augustus 2022 ben ik elke dag op zoek geweest naar de ontbrekende kleuren om de collectie compleet te krijgen. Meerdere keren per dag zat ik te sneupen op marktplaats, ebay, vinted, kleinanzeigen en alles wat google me aanbood. Waar ik ook zocht, de benodigde groene bezel was niet te krijgen.

Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en contact gezocht met Festina. Na een mail uit Italië werd ik doorverwezen naar Festina Benelux… Logisch, had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Hier kreeg ik te horen dat het benodigde onderdeel los te leveren was via een aangesloten dealer. Dus ik keurig uit de lijst van Festina de dichtsbijzijnde dealer gemaild, maar er kwam geen antwoord… Na een poos nog een keer geprobeerd, maar toen bleek dus dat die zaak niet meer bestond. En door…

De afsluiting: Daarna mail gestuurd op de daarna dichtstbijzijnde juwelier en deze wilde meewerken :slight_smile: Vandaag met vrouw lekker een dagje Lemmer gedaan om het onderdeel op te halen. Daar aangekomen zag mijn vrouw een leuke Fossil die we ook maar gelijk gekocht hebben. En ik zag nog een leuke casio illuminator die ik niet kon laten liggen… Op de terugweg lag er nog een megapakket voor me klaar: een complete juweliersdisplay van Festina :slight_smile:

Mijn collectie is voor nu wel even compleet: ik ga even afkicken van het flipperen. Even een paar dagen niet meer zoeken en zeker niet naar mijn wishlist kijken! Nu eerst even wat foto’s:

Bedankt voor het lezen en respect als je het uit hebt gelezen :wink:

129 likes

Zolang je me niet overhoort, heb ik alles gelezen :wink:

6 likes

Mooie collectie!

1 like

Leuk verhaal en een mooie display voor je verzameling :+1:

1 like

Mooie kleurrijke collectie! Bijzonder zoveel kleuren van dezelfde Festina!

1 like

Leuk geschreven verhaal en heel bijzondere collectie heb je. Heel veel plezier ermee en dankjewel voor het posten.
O ja, misschien een foto van de nieuwe aanwinst om de pols? :blush:

1 like

9 likes

Heel fraaie horloges. Ik heb ze niet eerder gezien. Dankjewel voor het posten :+1:t3:

1 like

Festina fanboy :smile:
Mooi geëtaleerd en gefeliciteerd met je groene NA

1 like

Heel veel plezier ermee.

1 like

Gave collectie en display. :+1::+1:

1 like

Leuk, horloges die je niet veel ziet en dan ook nog eens alle varianten bij elkaar verzameld in de loop van de tijd! Respect :ok_hand:t2:

1 like

De Omega valt op tussen de rest.

1 like

De omega staat te koop inderdaad. Die valt in het niet binnen deze verzameling. Hij staat in het blauw!

Doodzonde. Niets is zo tijdloos als een klassieke C-shape Connie. Als je die op leer zet heb je een one and done horloge.

Dat gezegd hebbende: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, en veel plezier er mee.

Wel grappig dat je vanuit Harlingen helemaal naar de Lemmer bent gereden, ik had eerder een rondje shoppen in Leeuwarden of Sneek verwacht.

1 like

Leuk die display en natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :+1:

1 like

Mooi, zoals die collectie staat uitgestald. :ok_hand: Even een paar dagen alleen maar genieten. :rofl:

1 like

Viva Festina!
De display is de kers op de taart.:birthday:

1 like

True. Maar als je dit horloge ziet op mijn 20cm polsen, snap je het. De rest van mijn verzameling is tussen de 42 en 56 mm.

In Sneek had ik het dus eerst geprobeerd, die juwelier is of wordt opgedoekt. Als ik Leeuwarden kan mijden, doe ik het. Daarbij zit het prima in de haven van Lemmer met een broodje zalm. :smiley:

Leuk man! Even uitrusten en genieten. Een volgende project dient zich vanzelf aan. Komt goed

1 like