NA: Cooper Pathfinder

Ik zou eigenlijk sparen voor iets anders maar heb een zwak voor betaalbare fieldwatches en deze was ik nog niet eerder tegengekomen. Voor ik het wist zat 'ie in m’n winkelmandje en had ik op bestellen geklikt :grin:

Net zoals Cooper’s Submaster een homage is aan de duikhorloges van de Britse marine, is de Pathfinder ‘geinspireerd’ op de G10 fieldwatch. De gezandstaalde kast, het type wijzers en de geprinte wijzerplaat doen erg aan de CWC’s denken die ik eerder gehad heb zonder dat het een een-op-een kopie is. Zo is de Pathfinder o.a. iets breder en langer en ontbreken fixed spring bars en een acryl glaasje.


De Pathfinder…


…V.s mijn oude CWC G10,

Dit zijn de specificaties:

  • 100 m wr.
  • 38 x 45 x 10 mm gezandstaalde kast.
  • 20 mm bandaanzet, reguliere spring bars.
  • Geschroefde caseback.
  • Miyota quartz.
  • Mineraalglas.

Technisch niet het meest spectaculaire horloge, maar dat past wat mij betreft wel bij het no-nonsense idee van een fieldwatch.


De caseback heeft vast iets te maken met dit stukje tekst op de Cooper website: “This watch was inspired by the elite Pathfinder unit of 16 Air Assault Brigade, nicknamed “The PF”, “The Finders”, “X Platoon”, “Ghost Platoon” and with the motto ‘First In’.”.

Ik vind het een leuke G10 homage voor een leuke prijs, incl. belasting en verzendkosten en kost 'ie ongeveer 75 euro.

Ik moest trouwens wel lachen om het verzendproces. Hoewel Cooper in de UK gevestigd is, valt op de de (nogal amateuristische) website te lezen dat de horloges in ieder geval tot eind 2022 direct uit Hong Kong/China verzonden worden. In de tracking-informatie was vervolgens te zien dat het om een levering van Aliexpress ging :joy:. De verzending en het vooraf betalen van de belasting (zodat er geen inklaringskosten gerekend hoeven worden) wordt geheel door Aliexpress afgehandeld. In ieder geval is het goed geregeld en zijn ze er wel min of meer transparant over.

36 likes

Van harte gefeliciteerd met deze mooie NA.
Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

eeh, leuke fieldwatch!

1 like

Pas op! Zo startte bij mij dus het bestelproces :rofl:

1 like

Leuk!

1 like

ja, ik ben ondertussen bekend met dat proces :wink:

1 like

Leuk ding! Veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi horloge . Ik zou zeker moeite hebben gehad om die niet in mijn winkelmandje te doen.

1 like

Heel leuke fieldwatch, mooie kleur band erbij. Veel plezier ermee!

1 like

Dankjewel. Dit is een oude ‘olive’ Dievas zulu die ik nog in de lade had liggen. De meegeleverde zwarte nato vind ik 'm niet zo goed staan.

Hele mooie fieldwatch. Gefeliciteerd met je aanschaf. Veel plezier ermee!

1 like

Hij is mooi :sunglasses: Gewoon echt een cool horloge… zeker op deze nato :ok_hand:

1 like

3 likes

Sympathieke aanwinst!

1 like

Dat heb ik nou nooit :rofl: :joy: :rofl:
gefeliciteerd met je aanwinst.

2 likes

Helaas is de lume vooral flink aanwezig als je net uit de zon komt, het trekt vrij snel weer weg. 's nacht kan ik nog wel zien hoe laat het is, maar het is niet zo lekker fel als bij Seiko.

1 like

Hoi Stefan, gefeliciteerd met deze fieldwatch wens je veel draagplezier, wedden dat ie mooi op tijd loopt :ok_hand: :+1:

1 like

In tegenstelling tot een ‘echte’ G10 passen er normale banden op.

Siliconen vind ik toch net iets praktischer voor op het strand en in het zwembad dan een nato. Ik heb denk ik mijn 2022 vakantiehorloge gevonden :grin:

3 likes